اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌انتخابات مجمع مشورتی هنرمندان و خبرنگاران کردستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین دوره انتخابات مجمع مشورتی هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران استان کردستان برای نخستین بار در کشور در تمامی شهرستان‌های تابعه به صورت همزمان برگزار شد.

‌انتخابات مجمع مشورتی هنرمندان و خبرنگاران کردستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سرپرست اداره فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه برگزاری این انتخابات گفت: این انتخابات به منظور تشکیل مجمع مشورتی هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران و نظارت بر فعالیت‌های مرتبط در استان انجام می‌شود.
سامان احمدی افزود: مجمع مشورتی هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران متشکل از 28 نفر منتخب این انتخابات، 8 نفر از مسئولان انجمن‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و 7 نفر انتصابی از سوی مدیرکل ارشاد اسلامی خواهد بود.
وی اعضای هیئت موسس این مجمع را مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست اداره امور فرهنگی و مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان عنوان و خاطرنشان کرد: استاندار، مدیرکل ارشاد و سرپرست اداره فرهنگی ارشاد نیز در ترکیب اعضای مجمع قرار دارند.
سرپرست اداره فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: در کل 45 نفر به عنوان اعضای مجمع مشورتی هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران استان معرفی می‌شوند.
احمدی همچنین تعداد ثبت‌نام شدگان برای کاندیداتوری در این انتخابات را 121 نفر اعلام کرد و گفت: 93 نفر از این تعداد واجد شرایط بودند که رأی دهندگان اعضای مجمع را از بین این افراد انتخاب می‌کنند.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 800 برگه اخذ رأی در سطح استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: 10 شعبه اخذ رأی، آرای شرکت کنندگان در این انتخابات را جمع‌آوری می‌کنند.
لازم به ذکر است؛ 4 نفر در حوزه تئاتر، 4 نفر در حوزه موسیقی، 4 نفر در حوزه رسانه، 3 نفر در حوزه هنرهای تجسمی، 3 نفر در حوزه قرآن و مساجد، 2 نفر در حوزه سینما، 2 نفر در حوزه چاپ و تبلیغات، 2 نفر در حوزه داستان، 2 نفر در حوزه شعر و 2 نفر در حوزه نشر و کتاب اعضای منتخب این مجمع این تشکیل می‌دهند.
گفتنی است؛ مشاور معاون هنری وزیر ارشاد اسلامی اعلام کرد، در صورت موفقیت این انتخابات، در سال آینده پارلمان هنر به صورت کشوری اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول