اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت استفاده از الگوهای جدید آبیاری؛

سطح زیرکشت محصولات سرخس به 120 هزار هکتار می‌رسد

خبرگزاری فارس: فرماندار سرخس گفت: در صورت استفاده از الگوهای جدید آبیاری، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی این شهرستان از 25 هزار به 120 هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند.

سطح زیرکشت محصولات سرخس به 120 هزار هکتار می‌رسد
علیرضا بوستانی گلستانی در حاشیه آیین آغاز فاز عملیاتی طرح آبرسانی از سد دوستی به سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر این سطح زیر کشت حدود 25 هزار هکتار است.
وی شهرستان سرخس را شهرستانی استراتژیک دانست و متذکر شد: هم اکنون ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این شهرستان وجود دارد که باید به فعل تبدیل شود.
فرماندار سرخس با اشاره به گوشه‌ای از این ظرفیت‌های نهفته اعلام کرد: وجود سد دوستی با ظرفیت بالای آبرسانی برای کشاورزی و آب شرب منطقه، داشتن اکوتوریسم‌های بسیار زیبایی مثل دریاچه بزنگان و مناطق تاریخی رباط شرف و بابا لقمان از جمله این ویژگی‌ها است.
وی با بیان این که سرخس پیشینه‌ای طولانی در تاریخ این مرز و بوم دارد، افزود: حتی در جاده ولایت و سفر امام رضا(ع) به این شهرستان نیز می‌توان حرف‌های قابل توجهی زد.
بوستانی گلستانی شهرهای مرز سرخس را نیازمند به یک مدیریت ملی دانست و تصریح کرد: در این صورت می‌توان به آینده‌ای روشن برای این شهرستان مرزی چشم دوخت.
وی ابراز داشت: در حال حاضر این شهرستان با ظرفیت‌های بالای خود، نقش موثری در تولید ثروت ملی و صادرات کالاهای با کیفیت داخلی به خارج کشور دارد.
فرماندار سرخس به میزان ترانزیت کالایی این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: رقم این ترانزیت کالایی در سال گذشته بیش از چهار میلیون تن کالا از این منطقه استراتژیک و اقتصادی بوده است.
وی با تاکید بر این مطلب که از این مقدار 22 درصد صادراتی و 6 درصد وارداتی بوده است، خاطر نشان کرد: با توسعه پایانه مرزی سرخس این میزان مبادلات ترانزیتی بین ایران و کشورهای هدف بیشتر نیز می‌شود.
بوستانی گلستانی تاکید کرد: با این حال برای توسعه این پایانه مرزی نیاز به تخصیص اعتبارات مناسب وجود دارد.
وی کاهش مدت زمان توقف کامیون‌ها و دستگاه‌های حامل کالاهای ترانزیتی را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد و توضیح داد: این امر روند صادرات را نیز تسریع می بخشد.
فرماندار شهرستان مرزی سرخس ابراز تاسف کرد: با این حال و با وجود ثروت‌آفرینی بسیار زیاد در این منطقه، این شهرستان تنها از سرریز ثروت تولیدی در منطقه محروم بهره مند می شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول