اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان نخستین شهرستان استان تهران؛

تمام اراضی دماوند به آبیاری قطره‏ای مجهز می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران از اجرای طرح‏های آبیاری تحت فشار در تمام اراضی دماوند به عنوان نخستین شهرستان این استان خبر داد.

تمام اراضی دماوند به آبیاری قطره‏ای مجهز می‏شود
سیدمحمد موسوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار داشت: دماوند طی یک سال و نیم گذشته اقدامات گسترده‏ای در زمینه اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای انجام داده است.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات مناسب جهاد کشاورزی برای طرح‏های آبیاری قطره‏ای خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی استان تهران در راستای ایجاد بسترهای مناسب برای اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای 85 درصد هزینه‏های این پروژه را تامین می‏کند.
موسوی ادامه داد: بنابراین کشاورزان تنها با پرداخت 15 درصد از هزینه‏های اجرای طرح‏های آبیاری تحت فشار در قالب تسهیلات ویژه مالی با سود تک رقمی می‏توانند از این خدمات بهره‏مند شوند.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به بیانات مقام عظمی ولایت در زمینه صنعتی‏سازی کشاورزی گفت: از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری در تدوین برنامه پنجم توسعه رویکرد بخش‏های کشاورزی به سمت و سوی صنعتی‏سازی است.
وی تصریح کرد: از جمله مصادیق صنعتی‏سازی تولیدات در کشاورزی استفاده از مقوله مدیریت پایدار آب، سوق دادن تولید به سوی محصولات سالم و دانش‏بنیان کردن زراعت است.
موسوی مبحث انتقال آب را نکته‏ای حائز اهمیت در بهره‏وری این نعمت الهی دانست و افزود: بحث انتقال آب از مبدا به مقصد مزارع نیز مقوله‏ای مهم در زمینه بهره‏وری بهتر از این نعمت الهی قلمداد می‏شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: مجموعه جهاد کشاورزی استان تهران تا 70 درصد از هزینه‏های اجرای طرح‏های انتقال آب را پرداخت می‏کند.
وی با قدردانی از مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اظهار داشت: مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در تلاشی مثال‏زدنی میزان عملیات یک ساله انتقال آب به مزارع را طی چند ماه به انجام رسانده‏اند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول