اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باحضور معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری؛

2 طرح آبیاری تحت فشار در فارسان بهره‎‌برداری شد

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از هفته دولت دو طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان فارسان با حضور معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

2 طرح آبیاری تحت فشار در فارسان بهره‎‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرجهاد کشاورزی فارسان پیش ازظهر امروز در مراسم بهره‎برداری از پروژه‌های آبیاری نوین این شهرستان اظهار داشت: طرح آبیاری تحت فشار شهر جونقان از سال 89 در زمینی به مساحت سه هکتار آغاز شد.
ابراهیم شیرانی افزود: به‌منظور اجرای این طرح 89 هزار میلیون ریال از منابع داخلی بلاعوض خشکسالی این شهرستان تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه زمینه اشتغال دو نفر به‌صورت مستقیم در این شهرستان فراهم شده است.
شیرانی بهره‌برداری از سیستم آبیاری تحت فشار  روستای راستاب را از دیگر طرح‌های بهره‎برداری شده در هفته دولت برشمرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت 5.5 هکتار با صرف 76 هزار میلیون ریال از منابع داخلی خشکسالی در روستای راستاب بهره‌برداری شد.
مدیرجهاد کشاورزی فارسان اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال سه نفر به طور مستقیم در این شهرستان فراهم شده است.
وی با اشاره به مزایای طرح آبیاری تحت فشار، گفت: استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار میتواند مشکل کم آبی کشاورزان را کاهش دهد که در این زمینه جهاد کشاورزی شهرستان موفقیت‌هایی را داشته است.
این مسئول با بیان اینکه، اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار منجر به افزایش راندمان آبیاری میشود، گفت: افزایش تولید محصول در واحد سطح، استفاده بهتر از آب، کاهش نیروی کارگری، کاهش مصرف کود و کاهش تاثیر شوری آب در رویش گیاه از مزایای اجرای طرح آبیاری تحت فشار است.
وی با بیان اینکه در سیستم آبیاری تحت ‌فشار پمپاژ از طریق یک ایستگاه تزریق اجرا میشود، گفت: با اجرای این طرح جلوی پرت آب گرفته میشود.
 به گفته وی بخشی از هزینه‌های اجرای این طرح از محل کمکهای بلاعوض پرداخت میشود.
شیرانی بر ضرورت اتخاذ راهکارهای مناسب در راستای مبارزه با خشکسالی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: استفاده بهینه از منابع آبی موجود، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در تمامی اراضی کشاورزی و پلمپ چاه‌های غیر مجاز حفر شده مهم‌ترین راهکار مبارزه با خشکسالی و کم‌آبی موجود است.
وی نقش رسانه‌ها و مطبوعات را در نهادینه کردن فرهنگ درست و بهینه مصرف کردن منابع مهم دانست و گفت: ارتباطات، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه به بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ابزارهای مختلف از جمله رسانه ملی باید در این راستا تقویت شود.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول