اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

یارانه 85 درصدی دولت برای آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مینودشت، گالیکش، مراوه‌تپه و کلاله در مجلس از اختصاص یارانه 85 درصدی دولت در بخش آبیاری تحت فشار برای نخستین بار در بودجه سنواتی کشور خبر داد.

یارانه 85 درصدی دولت برای آبیاری تحت فشار
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید نجیب حسینی ظهر امروز در جمع مدیران کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه 15 درصد باقیمانده از طریق تسهیلات استانی تامین می‎شود، اظهار داشت: فرصت خوبی برای مدیران به وجود می‎آید تا برنامه‎ریزی کنند و سهم خودشان را از اعتبارات ملی دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه برطرف کردن شاخصه‎های عقب‎ماندگی در استان‎ها و شهرستان‎ها باید به میانگین کشوری دست یابند، خاطرنشان کرد: در ماده 181 قانون نزدیک به 2 هزار و 300 میلیارد تومان در این ردیف اعتبار در نظر گرفته شده است.
این مسئول از مدیران خواست تا شاخصه‎های عقب‎ماندگی را اصلاح کنند که اگر این موارد در سطح ملی اصلاح نشود نمی‎توان از این سهم به خوبی استفاده کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال در تامین بودجه کارهای خوبی صورت گرفته، متذکر شد: در تبصره ماده 62 در سنوات گذشته سرمایه‎گذاران در بخش صنعت کشورمان تنها 15 درصد سهم دولت را سهیم می‎شدند و امکان پرداخت و استفاده از 85 درصد اعتبارات ارزی وجود نداشت.
حسینی اذعان داشت: امسال در بودجه این میزان را گنجاندیم و از ردیف قانونی 15 درصد بودجه سرمایه‎گذار را پرداخت می‎کنیم، لذا مدیران نیز باید تلاش کنند تا جذب سرمایه‎گذار را سرلوحه کار خویش قرار دهند که اگر این کار صورت پذیرد زمینه جذب 30 میلیارد دلار در استان فراهم شده است.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول