اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری باشکوه‌ترین نماز عید فطر در حرم رضوی

خبرگزاری فارس: امسال نیز مانند سال‌های گذشته نمازگزاران مجاور و زائر شهر مشهد با حضور در حرم مطهر رضوی یکی از باشکوه‌ترین نمازهای عید فطر را به امامت آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی اقامه کردند.‌

برگزاری باشکوه‌ترین نماز عید فطر در حرم رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، از ساعات ابتدایی صبح امروز بر‌اساس اطلاعیه مسئولان امر مجاوران از نقاط مختلف شهر مشهد و حتی از شهرستان های مجاور به همراه زائران امام هشتم (ع) راهی این حریم ملکوتی شدند.
بنابراین گزارش با همکاری دستگاه‌های مربوطه در ساعات ابتدایی صبح امروز خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای سواره‌روها ممنوع و راه برای رفتن آسان‌تر مردم به حرم و عدم ازدحام در این منطقه باز شد.
این گزارش حاکی است: با وجود سردی تقریبی هوا در شهر مشهد زائران و مجاوران به صورت فردی و گروهی دسته دسته وارد حرم رضوی برای اقامه نماز پرفضیلت عید فطر شدند.
همچنین استان قدس رضوی نیز با تمهیدات بسیار خوب خود همانند سال‌های گذشته با در اختیار گذاشتن برگه‌های کوچک دعای قنوت نماز عید فطر و همچنین پاکت کفش و مهر زائران را برای اقامه هر چه باشکوه‌تر این نماز یاری می‌کردند.
بنا بر گزارش خبرنگار فارس مستقر در حرم مطهر رضوی سیل جمعیت وارد شده به این مکان آن‌قدر زیاد بود که در ساعت 7:30 تقریبا صحن‌ها و رواق‌های داخل حرم پر شد و خادمان این حرم در بیرون از این مکان مقدس برای مردم برای اقامه نماز فرش پهن کردند.
در همین راستا با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و مدیحه‌سرایی یک گروه منتخب تواشیح‌، نماز پر فضیلت عید فطر به امامت آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پس از بیان احکامی در ‌ارتباط‌ با این نماز از سوی
حجج‌الاسلام رضوی اقامه شد.
بنا بر این گزارش نمازگزاران در نهایت آرامش و نظم به اقامه نماز عید و پس از آن به استماع خطبه‌های آن پرداختند.
در ‌ارتباط‌ با خدمات‌رسانی به نماز گذاران امسال عید فطر امسال دستگاه‌های زیادی به انجام وظیفه پرداختند.
شرکت قطار شهری مشهد که خدماتش را امروز یک ساعت زودتر به مردم مشهد ارائه میداد، تعداد قابل توجهی از نمازگزاران را تا نزدیکترین ایستگاه‌های مترو به حرم مطهر رضوی راهنمایی کرد.
با همین رویکرد سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی مشهد نیز با قراردادن و استقرار تعداد زیادی اتوبوس و تاکسی در میادین اصلی شهر ‌نمازگزاران فطر را به نزدیکترین صفوف میرساندند.
همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) با برپایی ایستگاه‌هایی به جمع‌آوری فطریه و کفاره امسال مردم اقدام می‌کرد.
در این بین حضور دستگاه‌هایی چون نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی نیز به نظم مراسم افزوده بود.
‌نتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول