اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقامه باشکوه نماز عید فطر در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مردم مومن و خداجوی چهارمحال و بختیاری در شهرها و روستاهای مختلف صبح امروز پس از یک ماه روزه‌داری با نمایش اتحاد و انسجام پرشکوه خود به اقامه نماز عید فطر ایستادند.

اقامه باشکوه نماز عید فطر در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نماز عید سعید فطر در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با حضور گسترده مردم مومن این شهر در محل بلوار طالقانی و خیابان‌های اطراف به امامت حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد همتیان امام جمعه موقت شهرکرد اقامه شد.
بر‌اساس این گزارش خطیب نماز عید فطر شهرکرد در خطبه‌های بعد از نماز با تبریک فرارسیدن عید فطر به نمازگزان، اظهار داشت: عید فطر بازگشت به فطرت پاک و اولیه خود است به این معنا که مؤمنان بعد از یک ماه روزه‌داری از گناهان و پلیدی‌ها پاک شده و به فطرت اصلی و حقیقی خود بازگشته‌اند.
وی ادامه داد: باید قدر این عید و پاکی را دانست و آن را برای خود حفظ و نگهداری کرد چراکه در این حالت از فضایل و رحمت‌های الهی بیشتر بهره‌مند می‌شویم.
همتیان به خطبه‌ای از حضرت محمد(ص) در برخی از اعیاد اشاره کرد و گفت: حضرت رسول(ص) در اعیاد مختلف، مردم را به مرگ و روز آخرت متذکر می‌شدند و از آن‌ها می‌خواستند تا با عمل صالح و کار نیک ره‌توشه آخرت خود را آماده کنند.
 امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: بر‌اساس فرمایش رسول اکرم(ص) قبل از قیامت آدم‌های فاسد و بی‌بند و بار صدرنشین شده و کسانی که امر به معروف و نهی از منکر کنند، مورد ظلم و ستم قرار می‎گیرند، که مومنان باید برای آن روز ایمانی را آماده کرده و پای ایمان خود محکم بایستند.
به گفته وی در آخرت گردنه‌های بسیاری فراروی بندگان خدا قرار دارد که تنها زمانی می‌توان آن موانع را به آسانی پیمود و از آن گذشت که ره‌توشه پربار و خوبی از این دنیا برداشته باشیم.
همتیان با بیان اینکه در حال حاضر سردمداران جهان عده‌ای انسان‌های تبهکار و ظالم هستند، افزود: امروز همان روزی است که عده‌ای از انسان‌های بی‌گناه و مظلوم تحت ظلم و ستم عده‌ای انسان‌های بی‌بندوبار و تبهکار قرار گرفته‌اند که باید با افزایش ایمان خود با این بدی‌ها مبارزه کرد.
امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: امروز تنها در ایران اسلامی است که حاکمیت بندگان صالح خدا حاکم است که باید قدر این کشور، اسلام، اهل‌بیت، حکومت اسلام و نماز و روزه را دانست و با همه وجود از آن دفاع کرد.
وی اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از تعالیم انسان‌ساز اسلام و زیر سایه حکومت الهی ایمان خود را حفظ و برای رویارویی با ظالمان جهان آماده کرد.
همتیان در پایان خطبه‌ها، انتصاب ولی‎‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد را به نمازگزاران تبریک و آن را نشانه درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری دانست و گفت: امید می‌رود با اتحاد و همدلی مردم و با درایت نماینده ‌ولی فقیه در استان مشکلات و معضلات این استان برطرف و استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی و انسانی آن تقویت شود.
وی از مردم باصفا و ولایت‌مدار و ارادتمند به اهل‌بیت به عنوان ظرفیت مهم استان چهارمحال و بختیاری نام برد و گفت: این ظرفیت در کنار سایر توجه به سایر استعدادهای طبیعی می‌تواند مایه سربلندی این استان باشد.
امام جمعه موقت شهرکرد به وجود برخی معضلات در جامعه اشاره کرد و افزود: ظاهر معابر و خیابان‌های برخی شهرها از جمله مرکز استان شایسته یک ملت انقلابی، مسلمان و شهید داده نیست که باید با کار فرهنگی اسلام و زیبایی‌های آن را به جوانان شناساند تا ایمان و اعتقاد آنان بارور شود.
وی به برخی مسائل میان این استان با استان‌های همجوار اشاره کرد و افزود: باید این مسائل به گونه‌ای با حفظ حقوق مردم مظلوم استان، مدیریت و حل شود.
همتیان وحدت و همدلی را لازمه موفقیت و سربلندی دانست و گفت: امام جمعه، مردم و مسئولان هیچ یک به تنهایی و بدون وحدت قادر به رفع این معضلات و رسیدن به موفقیت نخواهند بود.
استاد اخلاق حوزه‌های علمیه تاکید کرد: خدا نکند گرفتار برخی توهمات شده و به خاطر پاره‌ای مسائل دنیوی‌ روی همدیگر پنجه بکشیم. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول