اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

نماز عید فطر نماد اتحاد مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت همدان گفت: نماز عید سعید فطر نمایشگر وحدت و نماد یکپارچگی مسلمانان است.

نماز عید فطر نماد اتحاد مسلمانان است
حجت‌الاسلام محمد جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر و ضمن تبریک آن به مسلمانان جهان اظهار داشت: عید فطر از بزرگ‌ترین عیدهای اسلامی است به همین دلیل از اهمیت بالایی در بین مسلمانان برخوردار است.
وی با تأکید بر لزوم حضور گسترده روز‌ه‌داران در این مراسم عبادی ادامه داد: دشمنان اسلام همواره از صفوف به هم فشرده‌ای مسلمانان و وحدت آنها بیم و وحشت داشته‌اند که امسال نیز باید در راستای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر توجه لازم صورت پذیرد. 
امام جمعه موقت همدان گفت: مسلمانان با یک‌ ماه روزه‌داری و گشودن سفره‌های دل به بندگی و راز و نیاز با خدا و همچنین تحمل سختی در گرما، در روز عید فطر از خداوند پاداش دریافت می‌کنند.
وی این عید بزرگ را جشن غلبه بر تمایلات نفسانی و حکومت بر خواهش‌ها دانست و ادامه داد: مسلمانان جهان به شکرانه موفقیت در انجام فریضه بزرگ روزه و غلبه بر هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی عید فطر را جشن می‌گیرند.
جوادی ابراز داشت: تبیین ابعاد وسیع و گسترده عید فطر در جهان اسلام به نحو صحیح و اصولی می‌تواند زوایای اتحاد و همگرایی مسلمانان را مستحکم کرده و مانع از ایجاد تفرقه در بین آنها شود. 
وی خاطرنشان کرد‌: نماز عید فطر نمایشگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان است از این رو باید مورد توجه ویژه مردم قرار گیرد، چرا که بعد از یک ماه عبادت و خودسازی در ماه رمضان شاهد حضور یکپارچه مردم در نماز عید فطر و حضور یکپارچه آنها در یک مکان مشخص هستیم.
امام جمعه موقت همدان در پایان با بیان اینکه باید آثار و برکات ماه مبارک رمضان را در طول سال در زندگی خود جاری و ساری کرد، گفت: فرد روزه‌دار بعد از یک ماه روزه‌داری، خالص شدن و تقویت تقوا انسان از آلودگی و گناه پاک شده و توانایی ترک گناهان را در خود می‌یابد و نتیجه زحمات خود در این ماه مبارک را مشاهده می‌کند از این رو در عید فطر با شرکت در نماز از خداوند استمرار این حالات را مسئلت دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول