اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نامه امیر بحرین به رئیس جمهور

در پاسخ به نامه آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری به امیر بحرین در مورد حملات هوایی رژیم بعثی علیه شهرهای ایران از سوی شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه امیر دولت بحرین پیامی خطاب به رئیس جمهور کشورمان صادر شد.

نامه امیر بحرین به رئیس جمهور

رخدادهای 26 تیر 64

چکیده:

  • امام خمینی: ملت ها خوف نداشته باشند که آمریکا می خواهد چه بکند این ها طبل توخالی هستند فریاد می زنند و عمل نمی کنند.

 

  • این طور نباشد که امام جمعه ای وقتی در خیابان می آید خیابان ها را خلوت کنند و هیاهو به راه بیندازند.

 

  • آیت الله خامنه ای طی نامه ای به وزیر کشور دستور داد روش های حفاظتی غیرضروری تغییر کند.

 

  • رزمندگان اسلام کلیه پایگاه های جبهه شمال غرب در عمق 30 کیلومتری خاک عراق را درهم کوبیدند.

 

  • امیر بحرین به آیت الله خامنه ای نامه نوشت.

 

امام خمینی: گمان نکنید اگر با چندین اتومبیل بیرون بیایید وجهه تان پیش مردم بزرگ می شود

کلیه اعضای مجلس خبرگان رهبری که برای شرکت در سومین اجلاس سالانه این مجلس به تهران آمده اند صبح دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب و بناینگذار جمهوری اسلامی ایران رسیدند.

امام خمینی در این دیدار طی بیاناتی فرمودند: همیشه نگران آن هستم که مبادا این مردمی که همه چیزشان را فدا کردند و به اسلام خدمت نموده و به ما منت گذاشتند، به واسطه اعمال ما از ما نگران بشوند، زیرا آن چیزی که مردم از ما توقع داشته و دارند و به واسطه آن دنبال ما و شما آمده اند و اسلام را ترویج نموده و جمهوری اسلامی را بپا کردند و طاغوت را از میان بردند، کیفیت زندگی اهل علم است. اگر خدای نخواسته مردم ببینند که آقایان وضع خودشان را تغییر داده عمارت درست کرده اند و رفت و آمدهایشان مناسب روحانیت نیست و آن چیزی را که نسبت به روحانیت در دلشان بوده است از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان.

امام ادامه دادند: یک دسته که در معرض خطر هستند باید خودشان را حفظ کنند ولی همین ها هم باید مواظب باشند که زاید بر میزان نباشد. شما گمان نکنید که اگر با چندین اتومبیل بیرون بیایید وجهه تان پیش مردم بزرگ می شود....این طور نباشد که امام جمعه وقتی در خیابان می آید، خیابان را خلوت کنند و هیاهو به راه بیندازند، این طور چیزها حیثیتشان را در جامعه ساقط می کند. بزرگی شما آقایان به دنیا نیست، بزرگی شما به آخرت است و به این که پیش خدا آبرومند باشید و این یک مسأله مهمی است که دخالت در حفظ جمهوری اسلامی دارد و ما باید خیلی مواظب باشیم و اهل علم و دولت و دست اندرکاران بیشتر باید مواظب باشند، چرا که همه دنبال این هستند که نقطه ضعفی، خصوصاً از اهل علم پیدا کنند.

امام در پایان تاکید کردند: ملت ها خوف نداشته باشند که آمریکا چه می کند، اینها طبل تو خالی هستند، فریاد زنند و عمل نمی کنند. شما ببینید آمریکا راجع به تروریست ها که همه و ما با آن مخالفیم، چه گفت و چه کرد. مرتب دنبال این بودند آنها را به یکی از کشورهای مخالف خود بچسبانند که نتوانستند. و تشرهای اینها توخالی است و هیچ خبری نمی شود و ملت ها نباید بترسند و باید راه خودشان را طی کنند. (1)

 

دستور رئیس جمهور در مورد حذف تشریفات زائد

در پی فرمایشات حضرت امام مبنی بر حذف تشریفات زائد آیت الله خامنه ای رئیس جمهور طی نامه ای به حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور در مورد تغییر روش های حفاظتی و تجدید نظر در این زمینه دستوراتی داد.

امام امت دیروز در دیدار با خبرگان خطاب به علما و روحانیون و بویژه خبرگان، ائمه جمعه و علمای مسئول در دستگاه های اجرائی سخنانی پیرامون حذف تشریفات زائد بیان داشتند. جمعی از اعضای مجلس خبرگان نیز در مورد تسریع اجرای اوامر حضرت امام نامه ای به ریاست جمهوری نوشتند که آیت الله خامنه ای دستور فوق را صادر کرد.(2)

 

نفوذ رزمندگان اسلام به عمق 30 کیلومتری خاک عراق

رزمندگان اسلام در تداوم عملیات نفوذی و شبیخون خود به مواضع نیروها و محل تجمع دشمن در جبهه های شمال غرب سحرگاه روز گذشته با رمز «یا امام جعفر صادق(ع) ادرکنی» موفق شدند کلیه پایگاه های نظامی رژیم بعثی عراق را در جبهه های شمال غرب و در عمق 30 کیلومتری داخل خاک عراق نابود کنند.

در این عملیات بیش از 240 تن از نیروهای رژیم بعثی به هلاکت رسیدند و دهها سنگر خمپاره انداز و دیگر سلاح های دشمن منهدم شد. همچنین رزمندگان اسلام در عملیات نفوذی خود موفق شدند 2 انبار مهمات دشمن را به آتش بکشند. دیروز همچنین شکاری بمب افکن های ایران در یک عملیات موفقیت آمیز محل تجمع قوای دشمن را در عمق خاک عراق حوالی شیخان بمباران کردند و سالم به پایگاه های خود بازگشتند. (3)

 

نامه امیر بحرین به آیت الله خامنه ای

در پاسخ به نامه آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری به امیر بحرین در مورد حملات هوایی رژیم بعثی علیه شهرهای ایران از سوی شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه امیر دولت بحرین پیامی خطاب به رئیس جمهور کشورمان صادر شد.

در این پیام نسبت به اهمیتی که آیت الله خامنه ای در قبال مسائل اسلامی مشترک ابراز شده قدردانی به عمل آمده و تاکید شده است که دولت بحرین با دولت جمهوری اسلامی در مقابله با توطئه های مشترکی که علیه امت اسلامی وجود دارد هم نظر و هم عقیده است. امیر بحرین همچنین در پیام خود نسبت به ادامه جنگ میان دو کشور ایران و عراق ابراز نگرانی کرده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 26 تیر 64، ص 3
2. کیهان، 26 تیر 64، ص 1
3. کیهان، 26 تیر 64، ص 2
4. اطلاعات، 26 تیر 64، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول