اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هلاکت فرمانده کل عملیات گروهک دموکرات

مسئول شاخه نظامی حزب منحله دموکرات و تعدادی از سران خود فروخته این حزب در عملیات پیروزمند «انصارالله» که توسط رزمندگان اسلام در نوار مرزی غرب کشور ادامه دارد کشته شدند.

هلاکت فرمانده کل عملیات گروهک دموکرات

رخدادهای 16 تیر 64

چکیده:

  • آیت الله منتظری: جریان هفتم تیر ماهیت گروهک منافقین را آشکار کرد.

 

  • «علی یار» فرمانده کل عملیات و تعدادی از فرماندهان گروهک منحله دموکرات به هلاکت رسیدند.

 

  • موسوی: انقلاب اسلامی را اراده مردم حفظ می کند.

 

  • انفجار بمب صوتی در اول خیابان فردوسی شیشه های تعدادی از مغازه را شکست.

 

دیدار خانواده های شهدای هفت تیر با آیت الله منتظری

خانواده های شهدای هفتم تیر در قم با آیت الله منتظری دیدار کردند. آیت الله منتظری در این دیدار گفت: جریان هفت تیر اگر اتفاق نمی افتاد ماهیت گروهک منافقین با آن شعارهای به ظاهر اسلامی و انقلابی که ممکن بود برای مردم ما به این زودیها روشن نشود آشکار نمی شد. با شهادت این عزیزان حقیقت این گروه به ظاهر اسلامی و انقلابی و مدعی طرفدار خلق و مردم برملا شد.

آیت الله منتظری خطاب به هواداران گروهک منافقین گفت: من برای چندمین بار به این جوانانی که در حقیقت فرزندان ما و همچنین مردم بودند تذکر می دهم شما که مدعی هستید ملاک حق بودن مبارزه با امپریالیسم و رودررویی با آن است می گویم چرا قدرت تفکر و اندیشه که بالاترین نعمت های الهی است را به کار نمی گیرید و خود را چشم و گوش بسته در اختیار القائات سازمان قرار داده اید. تا مجال دارید از راه غلط و انحرافی خود برگیرید.

آیت الله منتظری افزود: شما جوانان اغفال شده آیا توجه دارید که سازمان شما در خون صدها زن و مرد و بچه های معصوم که در بمباران ها و حملات موشکی صدام به شهرهای ما به شهادت می رسند شریک و سهیم است آیا سازمانی که دستور می دهد افراد بسیجی و کارگر را در کوچه و بازار به شهادت برسانند می تواند مدعی در خط اسلام و انقلاب و طرفداری از خلق محروم باشد.(1)

 

هلاکت فرمانده کل عملیات گروهک دموکرات

مسئول شاخه نظامی حزب منحله دموکرات و تعدادی از سران خود فروخته این حزب در عملیات پیروزمند «انصارالله» که توسط رزمندگان اسلام در نوار مرزی غرب کشور ادامه دارد کشته شدند.

در این عملیات که ضربه مهلکی به پیکر پوسیده ضدانقلاب وارد شد بیش از 40 نفر از ضدانقلابیون کشته و مجروح شدند که اجساد بسیاری از آنان در محل درگیری بر جای مانده است. قرارگاه حمزه سیدالشهدا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد طی این عملیات مقادیری اسلحه و مهمات درون گروهی نیز به دست رزمندگان کفرستیز اسلام افتاد. بر اساس این گزارش در این عملیات که طی چند روز اخیر در منطقه سقز بانه و دیواندره جریان داشت فرمانده کل عملیات گروهک دموکرات به نام «علی یار» و دون تن از اشرار در روستای سیب سوار به محاصره رزمندگان اسلام افتاده و به هلاکت رسیدند.(2)

 

موسوی: ما نیاز تکیه بر قدرت های بزرگ را احساس نمی کنیم

آقای مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر که به اصفهان سفر کرده است در اجتماع پرشور مردم ورزنه از توابع استان اصفهان گفت: اگر سران آمریکا و اسرائیل می توانستند روحیه مردم را ارزیابی کنند و علت مقاومت شما را بفهمند آن وقت قادر بودند تا حرکت انقلاب اسلامی و سازش ناپذیری آن را حدس بزنند. آنها اگر می توانستند درک کنند که انقلاب اسلامی را نه نیروهای مسلح و نه دستگاه های جاسوسی و سیاست های بین المللی بلکه اراده مردم حفظ می کند حتما متوجه خطاهای خود در مقابل این انقلاب می شدند.

نخست وزیر تاکید کرد: ما تکیه بر مردم بزرگ خود داریم و به همین دلیل در خود نیاز تکیه بر قدرت های بزرگ را احساس نمی کنیم لکن کشورهای مرتجع مجبور به تکیه بر ابرقدرت ها هستند.

آقای موسوی افزود: در مقابل همه کارشکنی ها و توطئه ها و فشارها در سطح جهانی پشتوانه ما مردمند و بدانید که قدرتمند شدن نظام جمهوری اسلامی به خاطر مقاومت و ایستادگی شما مردم است و امروز کشور ما یکپارچه مقاومت می کند.(3)

 

انفجار بمب صوتی در خیابان فردوسی

صبح امروز یک بمب صوتی در ابتدای خیابان فردوسی منفجر شد که خوشبختانه به کسی آسیب نرسید و خسارات وارده نیز جزئی بود. صدای انفجار این بمب که توسط عوامل مزدور در داخل یک پیکان سواری در ترمینال اول خیابان فردوسی کار گذاشته شده بود تا مسافتی به گوش رسید این گزارش حاکیست در اثر این انفجار شیشه های تعدادی از مغازه های حاشیه میدان شکسته شد. به دنبال این انفجار نیروهای انتظامی و نجات آتش نشانی در محل حاضر شدند. بر اساس این گزارش بمب از نوع صوتی بود و زیر موتور یک پیکان سواری سبز رنگ کار گذاشته شده بود.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 16 تیر 64، ص 3
2. اطلاعات، 16 تیر 64، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 16 تیر 64، ص 12
4. کیهان، 16 تیر 64، ص 23

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول