اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

عربده کشی استکبار از روی آسیب پذیری است

آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور: عربده کشی استکبار جهانی از روی قدرت نیست از روی آسیب پذیری است.

عربده کشی استکبار از روی آسیب پذیری است

رخدادهای 18 تیر 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: عربده کشی استکبار جهانی از روی قدرت نیست از روی آسیب پذیری است.

 

  • آیت الله منتظری: در توطئه علیه انقلاب و نظام اسلامی تجسس و تحقیق از واجبات بسیار مهم است.

 

  • موسوی: ما روابطمان با جهان را بر اساس معیارهای مکتبی تنظیم می کنیم.

 

  • وزیر نفت: موضوع اصلی اجلاس آینده اوپک دفاع از قیمت و تثبیت تولید نفت خواهد بود.

 

آیت الله خامنه ای: در جمهوری اسلامی قدرت متعلق به مردم است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان که به استان چهار محال بختیاری سفر کرده است با خانواده های شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین استان در محل استانداری شهرکرد دیدار کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: دولت و مسئولین اعتبار و ارزش و توانایی هایشان به خاطر این است که مردم به آنان علاقه دارند و مسئولین ما نیز باید سعی کنند با تمام وجودشان این علاقه را حفظ کنند و اگر خدای ناکرده این علاقه را حفظ نکنند انقلاب سرنوشت خطرناکی خواهد داشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: در جمهوری اسلامی قدرت متعلق به شما مردم است و ما با تکیه بر الله و  با تکیه بر شما مردم است که توانسته ایم تاکنون انقلابمان را سرپا نگه داریم و آن را به سراسر جهان صادر کنیم. رئیس شورای عالی دفاع افزود: عربده کشی های استکبار جهانی از روی قدرت نیست از روی آسیب پذیری و ضرباتی است که ملت شجاع ما در طول انقلاب بر او وارد آورده است و در دنیا او را به خاری و ذلت کشانیده است.(1)

 

دیدار وزیر اطلاعات با آیت الله منتظری

حجت الاسلام ری شهری وزیر اطلاعات به همراه معاونین و مسئولین واحدهای مختلف این وزارتخانه با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: در بعضی از امور که مربوط به توطئه علیه انقلاب و نظام اسلامی می باشد و یا خطری متوجه به یک مومن و یا افراد خدمتگزار می باشد در این گونه موارد باید تجسس و تحقیق کافی بشود و به هر نحو شده جلوی توطئه و خطر گرفته شود و این از واجباب بسیار مهم و بزرگ می باشد ولی در مواردی که مربوط به زندگی شخصی افراد است و یا خطری برای انقلاب و نظام و مردم در میان نیست سرکشی به داخل زندگی افراد و حتی تجسس حرام می باشد.

آیت الله منتظری افزود: اصل برای ما باید آبرو و حیثیت اسلام و تحقق ارزش های اسلامی و انقلاب باشد و روی این معنا باید تمام برخوردهایمان بر همین اساس باشد که مبادا برای کشف توطئه ای دست به یک سری کارهائی بزنیم که شارع مقدس اسلام راضی نباشد و به اصل اسلام و ارزش های اسلامی و انقلاب ضربه بخورد.(2)

 

 تکذیب سفر موسوی به شوروی

مهندس موسوی نخست وزیر دیروز در یک گفت و گوی مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی شرکت کرد و به سئوالات خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف کشور و منطقه پاسخ گفت.

نخست وزیر در این مصاحبه مطبوعاتی با شایعه خواندن سفر خود به شوروی گفت: سفر بنده به شوروی در حد یک شایعه است و تصمیمی برای مسافرت به شوروی در حال حاضر وجود ندارد ما یک سیاست مستقلی بر اساس ارزش های مکتبمان داریم و روابط خودمان را با جهان خارج بر اساس معیارهای مکتبی تنظیم می کنیم.

نخست وزیر در مورد ریشه های تروریسم نیز گفت: موضع صریح دولت این بوده و هست که ریشه تروریسم و خرابکاری در خود آمریکا و کشورهایی است که بر پایه زور و جهان خواری تشکیل شده اند و عملا تروریسم از این کشورها صادر می شود آمریکا و اسرائیل کانون های ایجاد تروریسم در جهان و منطقه هستند.(3)

 

تثبیت قیمت های نفت در اجلاس اوپک

مهندس غرضی وزیر نفت کشورمان در بازگشت از اجلاس اوپک گفت: مهمترین موضوع جلسه آینده اوپک در ژنو که قرار است 31 تیر ماه جاری برگزار شود دفاع از قیمت نفت و تثبیت وضع تولید فعلی این سازمان خواهد بود. همچنین پیشنهادی مبنی بر تعیین هیئتی جهت فروش نفت اعضا نیز به علت نیاز به کارهای کارشناسی و حقوقی در دستور کار این جلسه قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش وزرای کشورهای صادر کننده نفت در پایان اجلاس سه روزه خود با تثبیت قیمت های کنونی نفت و سقف تولید بدون آنکه در آنها تغییری و یا تخفیفی برای مصرف کنندگان صورت بگیرد به توافق رسیدند. وزیر نفت اندونزی و رئیس دوره کنونی اوپک نیز گفت: 13 عضو اوپک با هر گونه سوء استفاده از قبیل تخفیف و یا فروش پایاپای نفت مخالفت کردند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 18 تیر 64، ص 3
2. اطلاعات، 18 تیر 64، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 18 تیر 64، ص 11
4. کیهان، 18 تیر 64، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول