اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شعارهای اختلاف انگیز از شیطان است

آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور: هر وقت شعار و فریادهای اختلاف انگیز میان قشرها، زبان ها، مذاهب و قومیت ها داده می شود بدانید که این فریاد و صدا از شیطان و ضدانقلاب است.

شعارهای اختلاف انگیز از شیطان است

رخدادهای 17 تیر 64

چکیده:

  • امام امت، حجت الاسلام موسوی خوئینی ها را به عنوان دادستان کل کشور تعیین فرمودند.

 

  • آیت الله خامنه ای: بدانید که شعارها و فریادهای اختلاف انگیز از شیطان و ضدانقلاب است.

 

  • آیت الله ربانی املشی به لقاء الله پیوست.

 

  • شخصیت های مذهبی–سیاسی لبنان برای بحث پیرامون بحران این کشور وارد دمشق شدند.

 

انتصاب موسوی خوئینی ها به عنوان دادستان کل کشور

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوانعالی کشور دیروز به همراه آیت الله صانعی دادستان کل کشور و حجت الاسلام موسوی خوئینی ها نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی به حضور امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسیدند.

در این دیدار آقای صانعی از محضر امام امت درخواست کرد که به واسطه شدت و تراکم کار و خستگی با کناره گیری وی از مسئولیت دادستانی کل کشور موافقت شود.

آنگاه حضرت امام خمینی طی بیاناتی فرمودند: از رفتن آقای صانعی متأسف و متأثرم، امیدوارم ایشان در هر کجا که باشند فرد‏‎ ‎‏مؤثری باشند. از زحمات و کوشش های ایشان تشکر و قدردانی می کنم. من ایشان را‏‎ ‎‏سالهای طولانی است که می شناسم، او مردی عالم، متعهد و فعال است. ایشان تصمیم‏‎ ‎‏گرفتند تا از این کار کنار بروند. ایشان نباید به طور کلی از همۀ کارها کناره گیری کنند. حال‏‎ ‎‏که از این کار خسته شده اند، کارهای دیگری که با وضع مزاجی ایشان مناسب تر است را‏‎ ‎‏انتخاب کنند.‏

امام ادامه دادند: امروز که به شما زحمت دادم، بدین خاطر بود که تصمیم گرفتم آقای موسوی‏‎ ‎‏خوئینی ها ‏ دادستان باشند. آقای موسوی را هم می شناسم، او مرد عالم و بسیار متعهدی‏‎ ‎‏است. آنچه باید سفارش کنم این است که، باید همه با هم و همراه باشید. اگر شورایعالی‏‎ ‎‏قضایی قوی باشد و همگی اتحاد قوی داشته باشید، مشکلترین کارها را انشاءالله ‏‎ ‎‏می توانید حل کنید. البته همیشه همفکری داشته باشید، و کار را هم خوب انجام داده اید‏‎ ‎‏ولی حجم کار چون زیاد است، باید بیشتر تلاش کنید. فعلاً آقای صانعی به‏‎ ‎‏کار خود ادامه دهند تا سیر قانونی این کار طی شود.‏(1)

 

 تاکید آیت الله خامنه ای بر سازش ناپذیری جمهوری اسلامی

صدها تن از خانواده های شهدای شهرهای مختلف کشورمان دیروز با آیت الله خامنه ای دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار با تاکید بر سازش ناپذیری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما به همه کسانی که طالب تحمیل صلح دیکته شده به ملتمان هستند به چشم بدبینی نگاه می کنیم و جنگ تنها با پیروزی نیروهای اسلام به پایان خواهد رسید.

 ایشان به مسئله لزوم وحدت در بین اقشار گوناگون ملت اشاره کرد و گفت: اساس کار ما در نظام جمهوری اسلامی بر همکاری، انسجام و اتحاد نیروهای مردمی استوار است و اگر وحدت نبود انقلابی وجود نداشت. هر وقت شعار و فریادهای اختلاف انگیز میان قشرها، زبان ها، مذاهب و قومیت ها داده می شود بدانید که این فریاد و صدا از شیطان و  ضدانقلاب است.(2)

 

 رحلت آیت الله ربانی املشی

آیت الله حاج شیخ مهدی ربانی املشی عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس خبرگان رهبری پس از یک دوره بیماری طولانی درگذشت.

آیت الله املشی در طی سال های مجاهدت بیش از 6 سال عمر خود را در شکنجه گاه ها و زندان ها سپری کرد و 6 سال نیز در تبعید بود. وی پس از انقلاب در سمت های عضویت شورای عالی قضائی، ریاست شعبه اول دادگاه عالی انقلاب و دادستانی کل کشور از جانب رهبر انقلاب منصوب شد در دوره دوم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.(3)

 

مذاکرات رهبران لبنان در دمشق با حافظ اسد

رشید کرامی نخست وزیر و دیگر رهبران مسلمان لبنان در جهت تشدید تلاش های سوریه برای خاتمه دادن به بحران 10 ساله لبنان روز گذشته در دمشق با حافظ اسد و دیگر رهبران سوریه ملاقات و مذاکره کردند.

نبیه بری رهبر امل از جمعه هفته گذشته برای تدارک این اجلاس در دمشق بوده و با مقامات سوریه و لبنان مذاکره و ملاقات کرده است. گزارش دیگری نیز حاکیست سوریه حضور نظامی خود را در لبنان به نصف کاهش داد و دو تیپ از نیروهای خود را به سوریه بازگرداند. هنوز دولت سوریه هیچ اطلاعیه ای رسمی در این زمینه منتشر نکرده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 17 تیر 64، ص 2
2. اطلاعات، 17 تیر 64، ص 3
3. کیهان، 17 تیر 64، ص 2
4. کیهان، 17 تیر 64، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول