اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تشکیل نیروی واکنش سریع در بیروت

در حالی که دولت لبنان سرگرم تشکیل یک نیروی واکنش سریع 300 نفری برای جلوگیری از بی قانونی در شهر و همچنین ناامنی در فرودگاه است هنوز درمرکز بیروت صدای انفجار به گوش می رسد.

تشکیل نیروی واکنش سریع در بیروت

رخدادهای 22 تیر 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: هیچ قدرتی قادر نیست از حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی جلوگیری کند.

 

  • در یورش جدید رزمندگان اسلام در جبهه جنوبی یک گردان ارتش عراق متلاشی شد.

 

  • اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان انتخاب شدند.

 

  • 110 تن از نادمین گروهک های ضد انقلاب به آغوش اسلام بازگشتند.

 

  • برای پایان دادن به درگیری ها کمیته هفت نفره موظف به تامین امنیت غرب بیروت شد.

 

دیدار خواهران ایثارگر اهواز با رئیس جمهور

گروهی از خواهران ایثارگر که در مرکز پشتیبانی شهید علم الهدی شهر مقام اهواز مشغول خدمت می باشند با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: اگر ایمان مخلصانه و از سر سوز و عشق در میان مردم کم شود هیچ تدبیر و سیاست و نیروی بشری قدرت پیشبرد این نظام را نخواهد داشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: به فضل الهی ایمان و عشق به خدا و از خودگذشتگی در میان ملت ما وجود دارد و علیرغم تبلیغات بلندگوهای استکباری هیچ قدرتی قادر نیست از حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی جلوگیری کند. در ابتدای این دیدار عاطفه رجائی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد خواهران ایثارگر در مرکز پشتیبانی شهید علم الهدای اهواز ارائه کرد.(1)

 

کشته و  زخمی شدن 850 مزدور بعثی

رزمندگان اسلام در یک حمله غافلگیرانه تحت عنوان قدس 3 به قلب مواضع دشمن در غرب رودخانه میمه و در جبهه استان العماره موفق شدند 850 تن از مزدوران بعثی عراق را به هلاکت رسانده یا مجروح کنند در این عملیات گردان یکم تیپ 805 عراق نیز به کلی متلاشی شد.

در این عملیات بیش از 10 انبار بزرگ مهمات یک مخزن بزرگ سوخت و انواع سلاح های نیمه سنگین، ده ها دستگاه نفربر و خودرو و توپ 106 میلیمتری به آتش کشیده شد. در این درگیری ها تلاش دشمن برای سازماندهی مجدد نیروهای شکست خورده خود ناکام ماند. بر اساس این گزارش فرمانده گردان یکم تیپ 895 عراق به هلاکت رسید شمار اسرای عراق نیز در این عملیات به 101 تن رسید. گزارش دیگری نیز حاکیست بمب افکن سوخوی عراق بر فراز پیرانشهر سرنگون شد و خلبان آن به اسارت درآمد.(2)

 

انتخاب هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد انتخابات هیئت رئیس مجلس خبرگان صبح امروز انجام شد و هیئت رئیسه مجلس خبرگان به شرح زیر برگزیده شدند: آقای مشکینی رئیس، آقای هاشمی رفسنجانی نایب رئیس اول، آقای امینی نایب رئیس دوم، آقای طاهری خرم آبادی منشی و آقای مومن منشی(3)

 

تسلیم 110 عضو گروهک های ضدانقلاب

با متلاشی شدن گروهک های ضدانقلاب در منطقه آذربایجان غربی که طی عملیاتی اخیرا در روستاهای مرزی و غرب کشور انجام شد و با روشن شدن ماهیت پلید سران وابسته گروهک های ملحد به ابرقدرت های شرق و غرب بازگشت فزاینده نادمین به دامن پرمهر اسلام در ابعاد گسترده ای ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) بعد از عملیات پیروزمندانه انصارالله در منطقه تاکنون بیش از 110 نفر از اعضای گروهک های خودفروخته به همراه سرانشان خود را به پایگاه های تابعه قرارگاه حمزه سیدالشهدا معرفی و تقاضای امان نامه کرده اند.(4)

 

تشکیل نیروی واکنش سریع در بیروت

در حالی که دولت لبنان سرگرم تشکیل یک نیروی واکنش سریع 300 نفری برای جلوگیری از بی قانونی در شهر و همچنین ناامنی در فرودگاه است هنوز درمرکز بیروت صدای انفجار به گوش می رسد.

بر اساس گزارش اسوشیتدپرس در نتیجه درگیری در امتداد خط سبز که بیروت را به دو بخش تقسیم می کند سه غیرنظامی کشته و 11 تن دیگر مجروح شدند. بر اساس این گزارش رشید کرامی نخست وزیر لبنان دیروز ریاست نخستین اجلاس کمیته هماهنگی هفت نفره را بر عهده گرفت این کمیته تدابیر امنیتی جدیدی را برای پایان دادن به هرج و مرج در غرب بیروت به مورد اجرا خواهد گذاشت بر اساس این گزارش 15 افسر نظامی سوری ناظر در نیروی طرح ریزه شده 300 نفری خدمت خواهند کرد دولت حافظ اسد موافقت کرده است تا به عنوان ضامن موافق نامه دمشق عمل کند و انتظار می رود ظرف 48 ساعت آینده ناظران خود را برای خدمت در کمیته هماهنگی امنیتی معرفی کند.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 22 تیر 64، ص 2
2. کیهان، 22 تیر 64، ص 2
3. اطلاعات، 22 تیر 64، ص 2
4. جمهوری اسلامی، 22 تیر 64، ص 2
5. اطلاعات، 22 تیر 64، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول