اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تهدید عربستان به افزایش تولید نفت

نیویورک تایمز نوشت: عربستان سعودی تهدید کرده است که میزان تولید نفتش را دو برابر می کند و به چهار میلیون بشکه در روز می رساند

تهدید عربستان به افزایش تولید نفت

رخدادهای 21 تیر 64

چکیده:

  • هاشمی: تصمیم گرفته شده دیگر به صدامیان امان ندهیم که آنها در شهرها شرارت بکنند.

 

  • آیت الله جنتی: عده ای در مقابل پیاده شدن عدل اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب سنگ اندازی می کنند.

 

  • آیت الله منتظری: امیدواریم قوه قضائیه با ترکیب جدید بتواند تحولی را در امر قضا و عدالت اسلامی بوجود بیاورد.

 

  • عربستان تهدید کرد میزان تولید نفت خود را به 2 برابر خواهد رساند.

 

هاشمی: اگر عراق شرارتی کرد این بار شدیدتر مقابله به مثل می کنیم

نماز جمعه این هفته تهران در آستانه سالگرد شهادت بنیانگذار مکتب جعفری حضرت امام صادق(ع) در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع اقامه شد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اوضاع جنگ گفت: ما از نقطه شمالی تا نقطه جنوبی 1200 کیلومتر همه جبهه را داریم الان تصمیم گرفته شده قبل از این که به عملیات نهائی برسیم امان به صدامیان ندهیم که آنها متوسل بشوند و در شهرها شرارت بکنند و اگر چنانچه شرارتی در شهرها کردند آنچنان آمادگی در همه نقاط جبهه باشد که ما نیاز به زدن شهرها نداشته باشیم و اگر چه چاره ای نداریم و این دفعه شاید شدیدتر از گذشته مقابله به مثل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: امیدوارم توطئه های جلوگیری از گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جنوبی خلیج فارس با هوشیاری ملت ها و دولت های منطقه خنثی شده و روابط کشورهای منطقه روز به روز گسترش یابد.(1)

 

آیت الله جنتی: یکی از آفات انقلاب غفلت در حراست از آن است

در آستانه فرار رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) نماز وحدت آفرین و دشمن شکن این هفته شهر مقدس قم با شرکت اقشار مختلف مردم به امامت موقت آیت الله جنتی در مدرسه امام صادق(ع) برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: یکی از آفاتی که انقلاب را تهدید می کند غفلت در حراست از آن و دوری از حضور در صحنه هاست و اینکه کسانی که به عنوان مادر انقلابند و انقلاب پناهگاهی جز آنها ندارد این انقلاب را رها کنند آنچه خطرناک است از درون پوساندن انقلاب است و اینکه یک عده ای انقلاب را مثل موریانه از داخل بخورند و یک پوسته ای از انقلاب باقی بماند ولی از عمق محتوائی نداشته باشد.

امام جمعه موقت قم افزود: متاسفانه یک عده ای می خواهند به یک شکلی صورت قضیه محفوظ بماند و شعارهای ضدآمریکا و ضدشوروی و منافق و پوسترها در و دیوار فراوان باشد و اگر فریادها هم بلند باشد بدشان نمی آید ولی آنجا که بخواهد عدل اسلامی و حاکمیت الله پیاده شود و آرمان ها و آرزوهای آن مردمی که این همه مال و خون داده و رنج کشیده اند عملی شود همانها سنگ اندازی می کنند و مانع می شوند. آیت الله جنتی تاکید کرد سطحی نگری و ساده اندیشی بلای انقلاب است و مانع به ثمر رسیدن انقلاب می شود.(2)

 

آیت الله منتظری: امیدواریم ترکیب جدید مشکلات قضائی را برطرف سازد

به دنبال ملاقات اخیر آیت الله منتظری با حضرت امام جلسه ای نیز در بیت آیت الله منتظری با حضور حجت الاسلام سید احمد خمینی و حضرات آیات و حجج اسلام موسوی اردبیلی، موسوی خوئینی ها، محمدی گیلانی، سید جعفر کریمی و قاضی خرم آبادی اعضای هیئت عفو، اعضای شورای عالی قضائی، دادستان انقلاب تهران و قائم مقام وزارت اطلاعات تشکیل شد.

آیت الله منتظری در این نشست گفت: امیدواریم قوه قضائیه با ترکیب جدید بتواند تحولی را در امر قضا و اجرای عدالت اسلامی به وجود بیاورد و بسیاری از مشکلات قضائی را برطرف سازد.

ایشان تاکید کردند: برای این کار مهم باید از افراد متعهد و عاقل که تحت تاثیر احساسات تند قرار نمی گیرند بیشتر استفاده شود.(3)

 

تهدید عربستان به افزایش تولید نفت

نیویورک تایمز نوشت: عربستان سعودی تهدید کرده است که میزان تولید نفتش را دو برابر می کند و به چهار میلیون بشکه در روز می رساند و سپس تا پایان سال جاری چنانچه سایر کشورهای عضو اوپک شرایط لازم را در اجلاس 31 تیر ژنو نپذیرند آن پادشاهی تولید نفتش را به 9 میلیون بشکه در روز خواهد رساند.

بر اساس این گزارش زکی یمانی وزیر نفت عربستان سعودی تهدیدات مذکور را به چند دولت عضو اوپک ابلاغ کرده است. این تهدید یمانی زمانی صورت می گیرد که عربستان تحت فشار شدید مالی به خاطر کاهش درآمدهای نفتی خود قرار دارد.

اوپک در کنفرانس اخیر خود با وجود فشارهای وارده به بازار از سوی مصرف کنندگان از کاهش بهای رسمی نفت خود خودداری کرد و اعضای خود را به رعایت مصوبات سازمان ملزم کرد.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 22 تیر 64، ص 12
2. کیهان، 22 تیر 64، ص 2
3. اطلاعات، 22 تیر 64، ص 2
4. کیهان، 22 تیر 64، ص 21

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول