اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سوریه خواستار لغو قرارداد صلح لبنان و رژیم اسرائیل شد

دولت سوریه در آستانه تشکیل در ژنو خواستار لغو قرارداد صلح بین رژیم اشغالگر قدس و لبنان شد. منابع آگاه می گویند سوریه از این خواسته خود دست برنخواهد داشت .

سوریه خواستار لغو قرارداد صلح لبنان و رژیم اسرائیل شد

رخدادهای 9 آبان 62

چکیده :

  • موسوی : در شورای امنیت حرف آخر را قدرت های بزرگ می زنند و ما هیچ تعهدی در برابر تصمیمات آن احساس نمی کنیم.

 

  • سخنگوی شورای عالی قضایی : عده دیگری از متخلفین در محدوده فرمان 8 ماده ای امام برکنار شدند.

 

  • قائم مقام ستاد مشترک و 17 تن از امرای ارتش عراق اعدام شدند.

 

  • رزمندگان ارتش اسلام در 27 روستای دیگر کردستان مستقر شدند.

 

  • سوریه خواستار لغو موافقتنامه لبنان-اسرائیل شد.

 

موسوی : شورای امنیت با اعتقادات فکری ما در تعارض کامل است

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان صبح دیروز به حضور امام امت رسید و با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

 آقای موسوی در پایان این دیدار در گفت و گویی با اشاره به قطعنامه  شورای امنیت درباره جنگ تحمیلی گفت : شورای امنیت همیشه به عنوان محلی که در آنجا حرف آخر را قدرت های بزرگ می زنند برای ما مطرح بوده است و طبیعتا این شورا با اعتقادات و بنیادهای فکری ما در تعارض کامل است و به هیج وجه ما در خودمان احساس تعهدی در مقابل تصمیمات این شورا نمی توانیم بکنیم.

نخست وزیر افزود : تا موقعی که در این شورا حرف قلدرها بر حرف مظلومان پیشی دارد و وقتی ماهیت نظام جمهوری اسلامی  ظلم ستیزی و مقابله با استکبار است چگونه ما می توانیم از این شورا تمکین کنیم.(1)

مقتدایی : ذکر نام متخلفین از فرمان 8 ماده ای امام به صلاح نیست

 حجت الاسلام مقتدایی عضو و سخنگوی شورای عالی قضایی در گفت و گو با واحد مرکزی خبر در رابطه با رسیدگی به تخلفات در محدوده فرمان 8 ماده ای امام گفت : پس از آنکه رسیدگی به تخلفاتی که در محدوده فرمان هشت ماده ای امام است به شورای عالی قضایی سپرده شد رسیدگی به این تخلفات از آن زمان تا کنون همچنان ادامه دارد و به هیچ وجه کند نشده است

آقای مقتدایی گفت : شورا در رابطه با فرمان 8 ماده ای امام امت جلساتی داشته و به موارد متعددی رسیدگی کرده است و تعدادی از این متخلفین برکنار شده اند اما ذکر نام این متخلفین به صلاح نیست.(2)

قائم مقام ستاد مشترک و 17 تن از امرای ارتش عراق اعدام شدند

بر اساس اسنادی که اخیرا به دست سلحضوران اسلام افتاده است صدام جانی پس از هر بار شکست قوای متجاوزش گروهی از افسران و فرماندهان ارتش را اعدام کرده است.

 آمار ارائه شده در این اسناد حاکیست در میان اعدام شدگان علاوه بر سپهپد ستاد النعیمی ،نام یک سرلشگر،چهار سرتیپ ، 6 سرهنگ ، 7 سرگرد و یک فرمانده به اصطلاح ارتش خلقی به چشم می خورد. علت اعدام قائم مقام رئیس ستاد مشترک شکست  ارتش عراق در منطقه جنوبی جبهه های نبرد ذکر شده است. علاوه بر این گروهی دیگر نیز از امرای ارتش عراق به جوخه های مرگ سپرده شده اند . این در حالی است که در طول بیش از سه سال جنگ تحمیلی نیز جمع کثیری از افسران عالی رتبه ارتش عراق در جبه های جنگ به دست کفر ستیزان سپاه اسلام به هلاکت رسیده اند.(3)

پاکسازی 27 روستی دیگر از لوث وجود اشرار

به دنبال عملیات پیروزمندانه والفجر 4 رزمندگان سلحشور سپاه اسلام بار دیگر طی یک عملیات هماهنگ موفق شدند چندین روستای دیگر از توابع کامیاران را از لوث وجود اشرار مسلح غیر قانونی پاکسازی کنند.

 در این عملیات که با شرکت رزم آوران شهرستان های کامیاران،قروه ، باختران و سقز از هفته گذشته آغاز شده بود تا به حال رزمندگان در 27 روستا مستقر شده اند. در این عملیات انبار مهمات گروهک های محارب در دژن کامیاران به همراه  دهها سلاح و مقدار زیادی مهمات به تصرف نیروهای اسلام درآمد.(4)

سوریه خواستار لغو قرارداد صلح لبنان و رژیم اسرائیل شد

دولت سوریه در آستانه تشکیل در ژنو خواستار لغو قرارداد صلح بین رژیم اشغالگر قدس و لبنان شد. منابع آگاه می گویند سوریه از این خواسته خود دست برنخواهد داشت.

 بر اساس گزارش رسانه ها کنفرانس آشتی ملی لبنان 4 تا  7 روز به طول می انجامد و  هشت تن از رهبران بلند پایه لبنان نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت از سوی دیگر اسحاق شامیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد چنانچه لبنان از توافق خود با اسرائیل عدول کند این رژیم نیز خود را به تعهداتش در مورد خروج از لبنان پاینبد نخواهد بود به گفته منابع موثق یک مقام بلند پایه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیروز رهسپار ژنو شد تا با برخی شرکت کنندگان در کنفرانس آشتی ملی لبنان تماس هایی برقرار کند هویت این مقام صهیونیستی تا کنون فاش نشده است.(5)

پی نوشت:

1. اطلاعات، 9 آبان 62 ، ص3
2. کیهان، 9 آبان 62 ، ص2
3. کیهان، 9 آبان 62 ، ص17
4. اطلاعات ، 9 آبان 62 ، ص 2
5. کیهان، 9 آبان 62 ، ص20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول