اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انفجاری که باعث کشته شدن 200 آمریکایی شد

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد شمار تلفات تفنگداران آمریکایی که در حمله به مقر فرماندهی آمریکا در بیروت کشته شده اند از مرز 192 تن گذشت.

انفجاری که باعث کشته شدن 200 آمریکایی شد

رخدادهای 3 آبان 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : رزمندگان ما برای ضربه زدن نهایی به رژیم عراق تصمیم خود را گرفته اند.

 

  • مهندس موسوی با رئیس جمهور و نخست وزیر کره شمالی دیدار کرد.

 

  • رزمندگان اسلام آخرین موانع برای پیشروی به سوی هدف های تازه در خاک عراق را در هم شکستند.

 

  • شمار تلفات دشمن در عملیات ولفجر 4 به مرز 6 هزار تن و اسرای تخلیه شده به 900 تن رسید.

 

  • سازمان های اطلاعاتی آمریکا،فرانسه و لبنان مشترکا شناسایی عاملان انفجار بیروت را آغاز کردند

 

  • تعداد تلفات نیروهای نظامی آمریکا در انفجار بیروت به 192 تن رسید.

 

دیدار آیت الله خامنه ای با ائمه جمعه مراکز استان ها

سمینار ائمه جمعه مراکز استان های سراسر کشور با حضور آیت الله منتظری، آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و ائمه جمعه مراکز استان ها در قم تشکیل شد.

آیت الله خامنه ای در این سمینار با اشاره به عملیات ولفجر 4 گفت : این ملت ایثارگر و مقاوم و رزمندگان ما در جبهه ها برای ضربه نهایی به رژیم رو به زوال عراق تصمیم نهائی خود را گفته اند. آیت الله خامنه ای با اشاره به مسئله انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی نیز بر تلاش هر چه بیشتر ائمه جمعه سراسر کشور در بسیج اقشار مختلف ملت برای شرکت در انتخابات گسترده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و سپس به سئوالات ائمه جمعه پاسخ گفت.

آیت الله خامنه ای پس از این سمینار به دیدار آیت الله منتظری رفت و با ایشان گفت و گو کرد.آیت الله منتظری در این دیدار بر سپردن امور بر افراد متعهد مومن و انقلابی تاکید کرد.(1)

دیدار موسوی با نخست وزیر و رئیس جمهور کره شمالی

نخستین دور مذاکرات آقای میر حسین موسوی نخست وزیر که در راس یک هیئت عالی رتبه سیاسی ،اقتصادی و نظامی به کره شمالی سفر کرده است با لی چون اوک نخست وزیر این کشور بعد از ظهر دیروز برگزار شد.در این مذاکرات روابط دو جانبه و اوضاع جاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت آقای نخست وزیر و هیئت همراه همچنین عصر دیروز با آقای کیم ایل سونگ رئیس جمهور کره شمالی ملاقات کرد.بنا بر همین گزارش آقای موسوی و همراهان پس از این دیدار در ضیافت شامی که از سوی کیم ایل سونگ برگزار شده بود شرکت کردند. آقای موسوی در این ضیافت شام طی سخنانی دخالت امپریالیسم در جهان سوم را محکوم کرد و گفت : کشورهای مستقل با توسعه روابط خود با یکدیگر باید به صورت سدی در مقابل توطئه های استکبار جهانی بایستند.(2)

هلاکت 6000 بعثی در عملیات ولفجر 4

رزمندگان اسلام در ادامه پیشروی در داخل خاک عراق در مرحله دوم عملیات ولفجر 4 با یورش برق آسا به قلب مواضع دشمن بعثی در شمال غربی مریوان و جنوب غربی بانه ضمن چند کیلومتر پیشروی در داخل خاک عراق و به سوی مواضع از پیش تعیین شده موفق به آزادسازی ارتفاعات مهم 1407 ، 1521 و 1673 شدند. در این عملیات 1600 تن از قوای دشمن به هلاکت رسیده و زخمی شدند. بدین ترتیب رزمندگان اسلام با شروع مرحله دوم عملیات ولفجر 4 آخرین موانع را برای پیشروی به سوی هدف ها تازه در عمق خاک عراق درهم شکستند. بر اساس اطلاعیه قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمار تلفات دشمن بعثی در عملیات ولفجر 4 تا کنون به مرز 6 هزار رسیده و اسرای تخلیه شده نیز به 900 تن رسید.(3)

کشته های آمریکا در انفجار بیروت از 192 تن گذشت

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد شمار تلفات تفنگداران آمریکایی که در حمله به مقر فرماندهی آمریکا در بیروت کشته شده اند از مرز 192 تن گذشت شمار زخمی ها تا کنون مشخص نشده اند اما 75 تن از تفگداران مجروح آمریکایی به بیمارستان های نظامی در آلمان فدرال،ایتالیا و قبرس منتقل شده اند وزرات دفاع فرانسه نیز تعداد کشته های فرانسه در این بمب گذاری ها را را 23 کشته،15 زخمی و 35 مجروح اعلام کرد. میتران دیروز طی یک سفر 7 ساعته و تحت شدیدترین تدابیر امنیتی از محل انفجارها بازدید کرد.

یک منبع دیپلماتیک غربی نیز اعلام کرد جستجو برای یافتن عاملان این بمب گذاری ها توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکا، فرانسه و لبنان از مرزهای لبنان فراتر رفته است سخنگوی کاخ سفید نیز دیشب اعلام کرد رونالد ریگان و میتران پس از بازگشت از بیروت به پاریس به صورت تلفنی درباره تحولات لبنان با هم گفت و گو کردند. ریگان در این گفت و گو میتران را از اقداماتی که قرار است آمریکا برای حفاضات از نیروهای چند ملیتی انجام دهد مطلع کرده است.(4)

پی نوشت:

1. اطلاعات،3 آبان 62 ، ص 2
2. اطلاعات،3 آبان 62 ، ص2
3. کیهان،3 آبان 62 ، ص 2
4. کیهان،3 آبان 62 ، ص22

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول