اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انفجاری که باعث فرار آمریکایی ها از بیروت شد

حدود 150 تن از نیروهای آمریکایی و فرانسوی صبح امروز در اثر انفجار بمب در دو ساختمان محل استقرار نیروهای چند ملیتی حافظ صلح در بیروت کشته شدند.

انفجاری که باعث فرار آمریکایی ها از بیروت شد

رخدادهای 1 آبان 62

چکیده :

  • مناطق آزاد شده خاک عراق در عملیات والفجر-4 به 700 کیلومتر مربع رسید.

 

  • دژخیمان شکست خورده بعثی با حمله موشکی به مسجد سلیمان و دزفول صدها نفر را شهید و مجروح کردند.

 

  • آیت الله منتظری : مسئولین رسانه های گروهی باید آبروی این انقلاب عظیم را در دنیا حفظ کنند.

 

  • آیت الله صانعی : به زودی سران محتکرین و گرانفروشان گرفتار دادسرای انقلاب خواهند شد.

 

  • 150 تن در انفجار امروز قرارگاه نظامیان آمریکا و فرانسه در بیروت به قتل رسیدند.

 

هلاکت 800 بعثی در ادامه عملیات ولفجر 4

قرارگاه حمزه سید الشهدا مرکز فرماندهی مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران  در اطلاعیه شماره 8 خود جزئیات ادامه عملیات ولفجر 4 را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه دلیر مردان سپاه اسلام در ادامه عملیات ولفجر4 گردان های یک،دو و سه از تیپ 428 عراق را منهدم کرده و به گردان تانک« ابن حارث» ضایعات و خسارات سنگینی وارد آوردند. همچنین واحدهای کماندویی یرموک در این عملیات تلفات زیادی را متحمل گردیده و تعداد قابل توجهی از آنان کشته و یا زخمی شدند.طی این عملیات 800 تن دیگر از قوای دشمن به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند در میان کشته شدگان دهها افسر عراقی نیز دیده می شود آمار اسرای تخلیه شده نیز تا کنون به 658 تن رسیده و تخلیه بقیه اسرا همچنان ادامه دارد.در منطقه عملیاتی سردشت نیز بیش از 100 کیلومتر مربع از مناطق مرزی آزاد شد بر این اساس مناطق آزاد شده خاک عراق در عملیات ولفجر 4 به 700 کیلومتر مربع رسید.(1)

116 شهید در حمله موشکی صدام به دزفول و مسجد سلیمان

به دنبال شکست های مفتضحانه رژیم بعثی در جبهه های نبرد بعد از ظهر دیروز شهرهای مقاوم و شهید پرور دزفول و مسجد سلیمان با 6 موشک زمین به زمین به خاک و خون کشیده شدند.بر اساس این گزارش تعداد شهدای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی عراق به شهر مسجد سلیمان به 94 تن رسید و این در حالی است که جستجو در میان ویرانه های برجای مانده از تهاجم وحشیانه دشمن بعثی برای بیرون آوردن اجساد احتمالی با کمک نیروهای امدادی و مردمی همچنان ادامه دارد فرمانداری مسجد سلمیان نیز اعلام کرد بیش از 260 تن از مردم مسلمان دزفول نیز در این حملات موشکی مجروح شدند که در بیمارستان های اندیمشک و مسجد سلیمان تحت درمان قرار گرفته اند. در جریان این حمله وحشیانه همچنین تعداد زیادی خانه های مسکونی و مغازه های مردم ویران شد. بر اساس گزارش ستاد مشترک ارتش در حمله وحشیانه موشکی به دزفول نیز شمار شهدا تا کنون به 22 تن رسیده است و تلاش برای خارج ساختن قربانیان از زیر آوارها همچنان ادامه دارد.(2)

آیت الله منتظری : صدا و سیما و مطبوعات زبان انقلاب هستند

گروهی از مسئولین و کارکنان واحد اطلاعات و اخبار واحد مرکزی خبر به اتفاق جمعی از کارکنان بخش های مختلف واحد برون مرزی صدا و سیما در قم با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت :صدا و سیما و مطبوعات زبان انقلاب و جمهوری اسلامی هستند از این رو حفظ آبرو و حیثیت انقلاب و شخصیت جمهوری اسلامی در دنیا به دست شما سپرده شده است. شما و سایر مسئولین رسانه های گروهی باید ترتیبی اتخاذ کنید که آبروی این انقلاب عظیم را به نحو احسن در دنیا حفظ کنید لذا باید در نقل اخبار و مطالبی که منتشر می کنید کاملا دقت کنید.

آیت الله منتظری افزود :همانطور که تمام ملت ما با این وحدت کلمه و با رهبری حضرت امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند باید رسانه های گروهی هم در جهت حفظ وحدت کلمه تمام اقشار و افراد مسلمان و متعهد باشند. (3)

آیت الله صانعی :مردم گوش به فرمان امام باشند

آیت الله صانعی دادستان کل کشور که جهت شرکت در عزای حسینی به خرم آباد سفر کرده بود در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت:دادسراها فعالیت های چشمگیری در مورد احتکار و گرانفروشی داشته اند و انشاالله به زودی سران و گردانندگان این جنایتکاران را گرفتار خواهند کرد.در این رابطه افرادی دستگیر شده و دستگیر می شوند و امیدواریم با فعال شدن دادسراها جلوی افراد خیانتکار را بگیریم.

وی در پایان گفت :من ازمردم تقاضا دارم گوش به حرف های تبلیغاتی دشمن نکرده و گوش به فرمان امام باشند و با ثبت نام در طرح لبیک یا خمینی مشت محکمی بر دهان ابرقدرت های جنایتکار بکوبند.(4)

150 کشته در انفجار قرارگاه نظامیان غربی در بیروت

خبرگزاری فرانسه از بیروت گزارش داد حدود 150 تن از نیروهای آمریکایی و فرانسوی صبح امروز در اثر انفجار بمب در دو ساختمان محل استقرار نیروهای چند ملیتی حافظ صلح در بیروت کشته شدند. در این انفجارها مقر نیروهای نظامی آمریکا و ساختمان سربازان فرانسوی به کلی متلاشی شد.رادیو ملی لبنان اعلام کرد تا کنون اجساد 25 آمریکایی و 4 فرانسوی از زیر آوارها بیرون کشیده شده است. گزارش ها حاکیست بیش از 100 کماندوی فرانسوی مایوسانه تلاش می کنند اجساد همقطاران خود را از زیر آوار بیرون بکشند.تا کنون هیچ گروه و سازمانی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.(5)

پی نوشت:

1. اطلاعات،1 آبان 62،ص2
2. اطلاعات،1 آبان 62، ص2
3. جمهوری اسلامی، 1 آبان 62 ، ص 12
4. جمهوری اسلامی،1 آبان 62 ، ص4
5. کیهان، 1 آبان 62 ، ص1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول