اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شیعیان محاصره شهر نبطیه را در لبنان درهم شکستند

در پی تحصن و مقاومت قهرمانانه 5 روزه شیعیان شهر نبطه لبنان محاصره این شهر از سوی صهیونیست ها که به دنبال مراسم خونین تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده بود شکسته شد و اشغالگران صهیونیست مجبور شدند پایگاه های خود را از اطراف شهر برچینند.

شیعیان محاصره شهر نبطیه را در لبنان درهم شکستند

رخدادهای 28 مهر 62

چکیده :

  • َآیت الله خامنه ای بر تلاش بیشتر در جهت حذف ربا از سیتم بانکی کشور تاکید کرد.

 

  • موسوی : ما قادریم امور کشور را بدون کمک خارجی اداره بکنیم.

 

  • رزمندگان اسلام در عمق 30 کیلومتری خاک عراق پادگان سدکان و 6 پایگاه دشمن را به کلی منهدم کردند.

 

  • مانور مردمی عاشورا برای مقابله با تهدیدات ابرقدرتها در تنگه هرمز در سراسر منطقه جنوب برگزار شد.

 

  • با پنج روز مقاومت قهرمانانه، شیعیان شهر نبطه لبنان محاصره این شهر را در هم شکستند.

 

تاکیدآیت الله خامنه ای بر اجرای صحیح لایحه حذف ربا از سیستم بانکی کشور

محسن نوربخش رئیس کل بانک مرکزی به همراه هیئت مدیره بانک ها و مسئولین مربوط به آموزش عقود شرعی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار  بر کار و تلاش هر چه بیشتر در جهت اجرای صحیح لایحه حذف ربا در بانک ها تاکید کرد و گفت :اگر مردم از تطبیق تشکیلات بانکی با احکام اسلامی مایوس شورند به اسلام و انقلاب ضربه خواهد خورد.

رئیس جمهور افزود : تلفیق بین سیستم بانکی و اندیشه اسلامی کاری بسیار بزرگ و مهم است که اگر خوب انجام شود گره ی سخت از کار مردم و کشور گشوده خواهد شد.(1)

موسوی: ما هیچ نرمشی در هیچ زمینه ای مقابل ابرقدرت ها نشان نداده ایم

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر به همراه تعدادی از مسئولان کشور به منظور بازدید از استان گیلان و بررسی مشکلات این استان وارد رشت شد.

موسوی طی سخنانی در نشست با مسئولین استان گفت : تمامی قدرت های جهانی علیه انقلاب اسلامی بسیج شده اند تا این انقلاب اسلامی را به انزوا بکشانند اما قدرت جمهوری اسلامی در جهان به خاطر اتصال آن به مردم است و همیشه نیز اینچنین خواهد بود.

وی گفت : ما از هیچ رژیمی کمک نگرفته ایم و هیچ نرمشی در هیچ زمینه ای  مقابل ابرقدرت ها نشان نداده ایم و اگر در رابطه با خلیج فارس مسئله ای پیش بیاید بدون اینکه از جایی کمک بگیریم قادر خواهیم بود امورات خود را بگذرانیم.(2)

نابودی 6 پایگاه در عمق 30 کیلومتری خاک عراق

 قرار گاه حمزه سیدالشهدا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : رزمندگان اسلام متشکل از نیروهای ویژه هوابرد،ارتش جمهوری اسلامی ، جان برکفان پاسدار و بسیج و پیش مرگان مسلمان کرد با نفوذ به عمق 30 کیلومتری خاک عراق در امتداد منطقه عملیاتی والفجر 2 و حمله به پادگان سیدکان عراق ضایعات و تلفات جبران ناپذیری به قوای شکست خورده دشمن بعثی وارد کردند.

نیروهای توانمد اسلام در این عملیات نفوذی ضمن انهدام بخشی از پادگان سیدکان عراق 6 پایگاه دشمن را نیز به طور کلی متلاشی کردند. طی این عملیات بیش از 100 تن از اعضای دشمن بعثی به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند که تردد آمبولانس های دشمن در پشت منطقه عملیاتی دشمن تا ساعت ها ادامه داشت. رزمندگان اسلام پس از این عملیات پیروزمندانه صحیح و سالم به پایگاه های خود بازگشتند. خبر دیگر این که در بمباران مناطق مسکونی شهر مریوان توسط جنگنده های رژیم بعثی 18 نفر شهید و 30 تن دیگر مجروح شدند. تعدادی از منازل و مغازه ای مردم شهر در این حملات وحشیانه خسارت دیدند.(3)

مانور بزرگ مردمی عاشورا در جنوب کشور برگزار شد

مانور گسترده عاشورا روز گذشته در سراسر استان هرمزگان توسط نیروهای حزب الله انجام شد و کلیه اقشار آمادگی خود را جهت مقابله با هر قدرت متجاوز خارجی در تنگه هرمز اعلام کردند. در این مانور کلیه نیروهای مسلح اعم از سپاهی،ارتشی ،بسیج ،کمیته های انقلاب اسلامی هرمزگان و دیگر اقشار مختلف حزب الله و اهالی جزیره هرمز  حضور داشتند. این  مانور دردریا و خشکی برگزار شد و شرکت کنندگان در آن پس از پایان مانور با حضور در یک راهپیمایی گسترده علیه آمریکا، شوروی، رژیم صهیونیستی و دولت میتران که جنگنده های سوپر استاندارد را در اختیار رژیم بعثی قرار داده است شعار دادند. (4)

شیعیان محاصره شهر نبطه را در لبنان درهم شکستند

در پی تحصن و مقاومت قهرمانانه 5 روزه شیعیان شهر نبطه لبنان محاصره این شهر از سوی صهیونیست ها که به دنبال مراسم خونین تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده بود شکسته شد و اشغالگران صهیونیست مجبور شدند پایگاه های خود را از اطراف شهر برچینند. بزرگان شهر نبطه تهدید کرده بودند در صورتی که صهیونیست ها به محاصره این شهر خاتمه ندهند از مردم خواهند خواست وارد یک اعتصاب نامحدود شوند.از سوی دیگر خبر می رسد که نبردها بین انقلابیون و صهیونیست ها همچنان ادامه دارد و در جدیدترین درگیریها بین نیروهای انقلابی مسلمان لبنانی با اشغالگران صهیونیست دو صهیونیست دیگر به هلاکت رسیدند.(5)

منابع :

1- کیهان، 28 مهر 62 ، ص 3
2- کیهان، 28 مهر 62 ، ص2
3- اطلاعات، 28 مهر 62 ، ص2
4- اطلاعات، 28 مهر 62 ، ص 2
5- جمهوری اسلامی ،28 مهر 62 ، ص 14

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول