اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اعلام جوایز گندمکاران از سوی شورای اقتصاد

در جلسه شورای عالی کشاورزی ضمن بررسی اخبار کشاورزی مسئله قیمت کالاهای اساسی مطرح و مقرر شد به کشاورزان گندم کار به ازای فروش هر کیلو گندم به دولت 10 ریال جایزه به شکل کالاهای ضروری ارائه شود.

اعلام جوایز گندمکاران از سوی شورای اقتصاد

رخدادهای 26 مهر 62

چکیده :

  • آیت الله منتظری : تمام ارزش ها و فداکاری ها برای این است که ملت ما کربلا و امام حسین ع را الگوی خود قرار  داده است.

 

  • موسوی : رمز ایستادگی ملت ما در مقابل ابرقدرت ها این است که جز از خدا نمی ترسد.

 

  • نماینده دادستان کل :پرونده حیف و میل 2 میلیارد دلاری عضو سابق هیئت مدیره شرکت نفت رسیدگی شد.

 

  • شورای اقتصاد : به هر کیلو گندم کشاورزان  که به دولت فروخته می شود معادل 10 ریال جایزه پرداخت می شود.

 

دیدار دانشجویان دانشکده ژاندارمری با آیت الله منتظری

دانشجویان دانشکده افسری ژاندارمری جمهوری اسلامی در قم با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت :اگر نیروهای مسلح در جامعه نباشند طبعا امنیت لازم وجود نخواهد داشت و امکان زندگی افراد و بارور شدن استعدادها و پیشرفت جامعه به سوی کمال و هدف نهائی که اسلام مقرر فرموده است وجود نخواهد داشت. آیت الله منتظری در ادامه افزود :تمام ارزش ها و فداکاری های جوانان عزیز ما در جبهه و پشت جبهه و حتی جوانان اسیر ما برای این است که ملت ما داستان غم انگیز کربلا و شهادت اباعبدالله الحسین را الگو و اسوه خود قرار داده اند و این همه فداکار نیروهای رزمنده ما در جبهه همه در حقیقت پاسخی است به ندای هل من ناصر امام حسین «ع» در روز عاشورا(1)

موسوی :ملت ما به ابرقدرت ها در همه صحنه ها سیلی زد

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر در پایان بازدید خود از کارگاه های صنایع هواپیمایی ایران در جمع کارکنان این واحد صنفی گفت :یکی از مظاهر زیبای انقلاب اسلامی شکست خوف از ابرقدرتها است که درنتیجه آن ملت ما در مقابل آن قدرت ها ایستاد و به آنها در همه صحنه ها سیلی زد.

آقای موسوی با اشاره به مشکلات بشریت امروز که در چنگال خون آشامان و زورمندان دنیا رنج می برد گفت : طبیعی است که ما در تمام جهان شاهد حرکت های گسترده ای برای مقابله با این قدرتها در اشکال مختلف باشیم.وی در پایان گفت : ملت ما علی رغم همه توطئه ها روی پای خود ایستاده است و رمز این ایستادگی این است که جز از خدا نمی ترسد و به ظرفیت عظیم الهی درون انسان ها پی برده است.(2)

رسیدگی به 300 پرونده حیف و میل در وزارت نفت

حسن تیز مغز نماینده دادستان کل انقلاب اسلامی در وزارت نفت در گفت و گوئی در خوزستان اعلام کرد :تا کنون به 300 پرونده مربوط به حیف و میل اموال عمومی وزارت نفت که در رژیم گذشته صورت گرفته بود رسیدگی شده است.

وی افزود : در رژیم گذشته کارگزاران شرکت نفت مبادرت به سوء استفاده و حیف و میل اموال عمومی کرده اند که تنها در یک مورد 2 میلیارد دلار از درآمد فروش نفت بوسیله یکی از اعضای هیئت مدیره سابق حیف و میل شد که این پرونده در دست مطالعه و بررسی است.وی افزود : همچنین در زمینه پیمانکارانی که به نحوی اموال شرکت نفت را حیف و میل نموده اند مطالعاتی صورت گرفته و پرونده هایی در این خصوص تشکیل شده است.(3)

اعلام جوایز گندمکاران از سوی شورای اقتصاد

جلسه شورای عالی کشاورزی و امور روستایی به ریاست مهندس موسوی نخست وزیر تشکیل شد. در این جلسه ضمن بررسی اخبار کشاورزی مسئله قیمت کالاهای اساسی مطرح و مقرر شد به کشاورزان گندم کار به ازای فروش هر کیلو گندم به دولت 10 ریال جایزه به شکل کالاهای ضروری ارائه شود. در ضمن مقرر شود که قیمت محصولات کشاورزی در آینده نزدیک اعلام شود. شورای اقتصاد نیز در جلسه خود در ادامه بحث و بررسی پیرامون تعیین قیمت گندم تولیدی کشاورزان مصوبه شورای عالی کشاورزی و امور روستایی را تائید و تصویب کرد که علاوه بر مبلغ 30 ریال به ازای هر کیلو گندم خریداری شده که به کشاورزان پرداخت می شود مبلغ 10 ریال نیز به ازای هر کیلو گندم تحویلی به عنوان جایزه شامل مواد اولیه و کالاهای ضروری مورد نیاز زارعین گندمکار از طرف دولت به آنها پرداخت شود. تشخیص نوع جایزه و نحوه تامین و تحویل آن به کشاورزان با همیاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به عهده ستاد بسیج اقتصادی کشور محول گردیده و سازمان برنامه و بودجه نیز اعتبار لازم را در لایحه بودجه سال 1362 کل کشور برای این منظور پیش بینی خواهد کرد. (4)

منابع :

1- اطلاعات، 26 مهر 62 ، ص 2
2- اطلاعات، 2 مهر 62 ، ص2
3- کیهان، 26 مهر 62 ، ص23
4- کیهان،26 مهر 62 ، ص 2

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول