اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تهاجم آمریکا به یک جزیره کوچک

تهاجم نظامی آمریکا به جزیره گراندا در دریای کارائیب که از زمان جنگ ویتنام بی‌سابقه بوده است، خشم ملت های جهان را برانگیخت.

تهاجم آمریکا به یک جزیره کوچک

رخدادهای 5 آبان 62

چکیده :

  • امام خمینی :در انتخاب اصلح این مطرح نیست که از کدام حزب یا گروه باشد.

 

  • 77 تن که اکثرا دانش آموز بودند در حمله موشکی صدام به بهبهان به شهادت رسیدند.

 

  • رئیس جمهور و رئیس مجلس : پاسخ جنایت ضد انسانی دشمن را در جبهه ها خواهیم داد.

 

  • نخست وزیر نتایج سفر به کره شمالی را تشریح کرد.

 

  • آمریکا 800 تفنگدار دیگر برای درهم شکستن مقاومت مردم به گراندا فرستاد.

 

امام خمینی :انتخاب اصلح انتخاب فردی است که متعهد به اسلام و حیثیت آن است

در پایان گردهمایی دو روزه ائمه جمعه مراکز استان ها  آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و امام جمعه تهران و ائمه جمعه مراکز استان های کشور با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حسنیه جماران دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند :شما می‌دانید که دنیا امروز وضع خاصی پیدا کرده است. سازمان عفو بین الملل اسم یک مشت از ممالک را ردیف کرده که اینها حقوق بشر را نقض نموده‌اند، در میان آنها از امریکا و فرانسه و شوروی خبری نیست و هیچ اسمی به میان نیامده، در حالی که شوروی در افغانستان و امریکا در بیروت چه بساطی درست کرده‌اند.
امام در مورد  انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نیز گفت :مسئله انتخابات آینده ازاهم اموری است که مسئولیت آن با همه ماست. و توجه دارید که دشمنان اسلام در نظر دارند کاری بکنند که انتخابات درست صورت نگیرد و از دست مسلمانها و متعهدین خارج شود. ولی شما باید تمام قدرت‌تان را صرف کنید که به خوبی انجام شود. انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می‌خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد، شیطانی است.

امام افزودند : اگر انتخاب اصلح برای مسلمان‌هاست، «کی و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد یا غیرحزب، نه حزب اسباب این می‌شود که غیرآن فاسد، و نه صددرصد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست. و انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد؛ و همه چیز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد، و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است، یا برای صلاح خودتان.(1)

صدام با موشک بهبهان و مسجد سلیمان را به خاک و خون کشید

عصر دیروز جنایتکاران خون آشام حاکم بر عراق بار دیگر جنایتی تازه آفریدند  و موشک های 9 متری خود را بر سر مردم بهبهان و مسجد سلیمان ریختند.

فرماندار بهبان در این زمینه گفت: بر اثر این حمله جنایتکارانه  تا کنون بیش از  77 تن به شهادت رسیده اند که اکثر آنها دانش آموزان یک مدرسه راهنمایی بودند. وی افزود : همچنین بر اثر این حمله وحشیانه تعداد زیادی نیز مجروح شدند.از مسجد سلیمان نیز خبر می رسد در حالی که مردم مسجلد سلیمان سومین روز خاکسپاری شهدای اخیر را گرامی داشته بودند این شهر 2 بار پیاپی مورد اصابت موشک های رژیم بعثی صهیونیستی عراق قرار گرفت.آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و آیت الله هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیام هایی این حملات وحشیانه را محکوم کردند و تاکید کردند رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ جواب این جنایت ها را خواهند داد.(2)

موسوی نتایج سفر به کره را تشریح کرد

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر که به همراه سرهنگ سلیمی وزیر دفاع و هاشمی وزیر صنایع و آقا زاده وزیر مشاور در امور اجرایی به منظور بازدید از کره شمالی به این کشور سفر کرده بود بامداد امروز به تهران بازگشت.

نخست وزیر در بازگشت به تهران در تشریح نتایج سفرخود به کره شمالی گفت :ما با کره در شرایط جنگی دارای روابط ویژه ای هستیم زیرا این کشور از معدود کشورهایی است که ما در آن شرایط توانستیم مقداری سلاح و مهمات مورد نیاز خود را از طریق آنان به دست آوردیم.

وی افزود : در این سفر قراردادهای گذشته تمدید و در روابط با مسائل اقتصادی به نتایج مطلوبی دست یافتیم و زمینه مناسبی را برای ادامه روابط مشترک سیاسی و اقتصادی بوجود آوردیم.(3)

آمریکا 800 سرباز دیگر به گراندا فرستاد

تهاجم نظامی آمریکا به جزیره گراندا در دریای کارائیب که از زمان جنگ ویتنام بیسابقه بوده است. خشم ملت های جهان را برانگیخت.در حالی که مقاومت مردم گراندا و کوبایی های مقیم این کشور در مقابله تجاوزگران آمریکایی ادامه دارد خبرگزاری ها گزارش دادند که برای درهم شکستن مقاومت مردم 800 سرباز از لشکر دوم هوابرد آمریکا روز گذشته به جمع 1900 تفنگدار دریایی آمریکایی  مستقر در این جزیره پیوستند منابع نظامی آمریکا فاش کردند که نیروهای آمریکایی در گراندا با مقاومت سرسختانه مردم و کوبایی های مقیم این کشور روبه رو شده اند.هنوز از تعداد دقیق تلفات  تفنگداران آمریکایی گزارشی مخابره نشده است.(4)

پی نوشت:

1. اطلاعات ،5 آبان 62 ، ص3
2. اطلاعات،5 آبان 62 ، ص2
3. کیهان،5 آبان 62 ، ص 3
4. کیهان، 5 آبان 62 ، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول