اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بازداشت 300 شیعه لبنانی توسط صهیونیست‌ها

به دنبال حمله وحشیانه صهیونیست ها به دسته جات عزاداری حسینی شهر نبطیه لبنان در روز تاسوعا دیروز نیز حدود 300 تن از شیعیان لبنانی توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس بازداشت شدند.

بازداشت 300 شیعه لبنانی توسط صهیونیست‌ها

رخدادهای 27 مهر 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای : ما از انقلاب خود آموخته ایم که باید قاطعانه با تلاش قدرت های بزرگ برای نفوذ در ایران مقابله کنیم.

 

  • سمینار سفرا و کارداران جمهوری اسلامی در اروپا و آمریکا با سخنان نخست وزیر و وزیر خارجه گشایش یافت.

 

  • دبیر کل بانک مرکزی : نظام جدید بانکی از اول بهمن امسال در سراسر کشور اجرا می شود.

 

  • جنگنده های ایران یک هواپیمای متجاوز عراقی را در مریوان سرنگون کردند.

 

  • معاون شهردار تهران : مترو تهران با استفاده از آخرین تکنولوژی ساخته می شود.

 

  • تحصن شیعیان جنوب لبنان در حسینیه شهر نبطه در اعتراض به کشتار عزاداران حسینی به دست ارتش صهیونیستی وارد چهارمین روز خود شد.

 

دیدار خداحافظی سفیر کلمبیا با آیت الله خامنه ای

«آنتونیو بایونا» سفیر کشور کلمبیا در جمهوری اسلامی ایران در پایان ماموریت خود به منظور خداحافظی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت :ما برای همه کشورهایی که توانسته اند خود را از نفوذ قدرت های جهانی دور نه دارند احترام خاصی قائلیم.

رئیس جمهور افزود :در سایه روابط صمیمانه ای که میان کشورهای به دور از سلطه ابرقدرت ها بوجود می آید ملت ها آسایش و رفاه و استقلال خواهند یافت و این درس بزرگی است که ما از انقلاب خود آموخته ایم که همیشه سعی کنیم خود را از نفوذ قدرت های بزرگ بر کنار داریم و با تلاش آنها برای اعمال نفوذ قاطعانه مبارزه کنیم.(1)

تاکید موسوی  بر پایبندی به مکتب در سیاست خارجی

 سمینار سفرا و سرپرستان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران با حضور نخست وزیر در ساختمان وزارت امور خارجه گشایش یافت.

آقای میر حسین موسوی در مراسم افتتاحیه این سمینار گفت : تجربیات ما در این پنج سال مخصوصا در سه سال جنگ تحمیلی به ما آموخت که علی رغم توسعه روابط با  کشورهای اروپایی و غربی هر گاه مسئله ای مربوط به امنیت انقلاب اسلامی بشود چه شرق و چه غرب هیچ عکس العمل مناسبی انجام نمی دهند و ما نباید تکیه ای به هچ کدام از این قدرت ها داشته باشیم.

نخست وزیر ضمن تاکید بر پایبندی به مکتب در سیاست خارجی گفت :ما باید مواظب برخورد های  ظاهر فریبانه دیپلماسی باشیم و همیشه نیز تجربه راهنمای عمل ما باشد و هیچگاه اثر مکتب و اصولی که ما به آن اعتقاد داریم نباید از سیاست ما برداشته شود.(2)

وهاجی :از اول بهمن نظام جدید بانکی اجرا می شود

محمد جواد وهاجی دبیر کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی طی مصاحبه ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از اول بهمن ماه سال جاری نظام جدید بانکی بر اساس قوانین عالیه اسلام در بانک ها به اجرا در می آید همچنین تا کنون 100 میلیارد ریال معامله بر اساس عقود شرعی در بانک های کشور انجام پذیرفته است.

به گفته وی لایحه عملیات بانکی بدون ربا سال گذشته از سوی هیئت دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد در مرداد ماه سال گذشته نیز پس از بررسی این لایحه در مجلس بانک مرکزی به این نتیجه رسیده که این لایحه را تصویب شده تلقی کرده و مقدمات اجرای آن را فراهم کند.(3)

جنگنده بعثی ساقط شد

 ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد در ساعت 19 و 30 دقیقه دیروز یک فرونده جنگنده متجاوز دشمن در منطقه مریوان بوسیله جنگنده ها و یگان های پدافند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز حاکیست پیش از ظهر دیروز 20 عراقی دیگر پس از عبور از یکی از مرزهای غربی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند و تقاضای پناهندگی کردند. در میان پناهندگان که از ساکنان بغداد، موصل، خانقین و کرکوک بودند افراد نظامی،کارمند، معلم و کاسب دیده می شوند که بیشتر آنها با اعضای خانواده خود به ایران پناهنده شده اند.(4)

معاون شهردار تهران : مترو می تواند مشکل گشای ترافیک تهران باشد

هیئتی از کارشناسان امور حمل و نقل کشورمان به سرپرستی مهندس محمد علی مدد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران جهت بررسی و بازدید از چند رشته خطوط مترو در کشورهای سوئیس ، آلمان فدرال و ونزوئلا روز گذشته عازم زوریخ شد.

مهندس مدد در رابطه با اهداف این سفر به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : هدف هیئت ایرانی در این سفر یافتن بهترین سیستم حمل و نقل متناسب شرایط معماری و ساخت شهر تهران است.

سرپرست هیئت ایرانی در خصوص ضرورت احداث مترو گفت: مترو می تواند مشکل گشای مسئله ترافیک تهران و شهرهای مشابه باشد و اگر ما امروز به فکر حل مسئله ترافیک نباشیم با توجه به آمارهای دقیق در 10 سال آینده اگر سطح خیابان های فعلی تهران را نیز مملو از اتوبوس کنیم قادر به حمل و نقل شهروندان تهرانی نخواهیم بود.(5)

بازداشت 300 شیعه لبنانی توسط صهیونیست ها

به دنبال حمله وحشیانه صهیونیست ها به دستجات عزاداری حسینی شهر نبطیه لبنان در روز تاسوعا دیروز نیز حدود 300 تن از شیعیان  لبنانی توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس بازداشت شدند. خبرگزاری فرانسه در این زمینه گزارش داد شهر نبطه با 55 هزار نفر جمعیت دیروز نیز در محاصره ارتش صهیونیستی قرار داشت نیروهای صهیونیستی با اسنفاده از خودروهای زرهی و تانک جاده های منتهی به شهر را مسدود کرده اند. در جست و جوی خانه به خانه مردم شهر نیز بیش از 300 تن از شیعیان  دستگیر شدند. مردم نیز در حسینه شهر در اعتراض به این جنایات در حسینه  شهر تحصن خود را برای چهارمین روز متوالی ادامه دادند.(6)

منابع :

کیهان،27 مهر 62 ، ص 18
اطلاعات، 27 مهر 62 ، ص 3
کیهان،27 مهر 62 ، ص 3
اطلاعات، 27 مهر 62 ، ص 2
اطلاعات، 27 مهر 62 ، ص 4
جمهوری اسلامی ، 27 مهر 62 ،ص 3

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول