اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

به شورای امنیت به شدت بدبین هستیم

آیت الله خامنه ای: ما به شورای امنیت به شدت بدبین هستیم و هیچ قطعنامه ای را که از سوی این شورا بدون توجه به خواسته های به حق ما صادر شده باشد به هیچ وجه قبول نخواهیم کرد.

به شورای امنیت به شدت بدبین هستیم

رخدادهای 6 آبان 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای : هیچ قطعنامه ای را که بدون توجه به خواست های ما از سوی شورای امنیت صادر شود قبول نخواهیم کرد.

 

  • آیت الله صانعی : مسلمان واقعی چگونه می تواند در مقابل ابرقدرت ها ساکت بنشیند.

 

  • آمریکا قطعنامه شورای امنیت برای خروج تفنگداران این کشور از  گراندا را وتو کرد.

 

آیت الله خامنه ای : بعد از  مقام ولایت فقیه مجلس از همه ارکان نظام بالاتر و مهمتر است

آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور امت همیشه در صحنه در سراسر کشور اسلامی برگزار شد. در تهران نیز نماز پر صلابت جمعه در دانشگاه تهران و به امامت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در نماز جمعه این هفته تهران در رابطه با تلاش فرانسه برای نجات رژیم بغداد در جنگ تحمیلی گفت: فرانسوی ها قطعنامه ای را به شورای امنیت بردند که هدف از این قطعنامه نجات رژیم صدام است ما البته از شورای امنیت هیچ انتظاری جز این نداریم مگر می شود چیزی جز بر خلاف منافع و مصالح ملت ایران در آنجا بگذرد.

رئیس جمهور افزود : در اول جنگ عراقی ها اعتراف کردند که تجاوز کرده اند و گفتند تجاوز خود را متوقف نخواهند کرد سازمان ملل این حرف ها را شنید ولی لب از لب برنداشت. به محض اینکه خرمشهر را پس گرفتیم چرت شورای امنیت پاره شد و از آنجا شروع کردند به قطعنامه دادن و حالا شده اند طرفدار صلح و مخالف با تجاوز و خونریزی.

آیت الله خامنه ای ادامه داد :ما به شورای امنیت به شدت بدبین هستیم و هیچ قطعنامه ای را که از سوی این شورا بدون توجه به خواسته های به حق ما صادر شده باشد به هیچ وجه قبول نخواهیم کرد.

آیت الله خامنه ای درباره انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نیز گفت : مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است بعد از مقام ولایت فقیه مجلس شورای اسلامی از همه ارکان جمهوری اسلامی بالاتر و مهمتر است باید همه با صمیمیت و شور و صفا و تفاهم انتخابات را به انجام برسانند. ما آماده هستیم انتخابات با سالمترین و شیرین ترین و موفق ترین شکلی که دل امام را راضی کند انجام بگیرد.(1)

آیت الله صانعی : مردم ایران راه قهرمانان کربلا را می روند

نماز عبادی سیاسی این هفته شهر مقدس قم همچون هفته های گذشته  در مدرسه امام صادق«ع» به امامت ایت الله صانعی دادستان کل کشور و امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته قم گفت :جامعه ای که دین اسلام را دین الهی می داند هراسی به دل راه ندارد مسلمان واقعی در مقابل ابرقدرت ها که توطئه ها در بر دارند چگونه می تواند آرام بگیرد مردم مسلمان ایران در مقابل دخالت در خلیج فارس راه قهرمانان کربلا را میروند که هر چه فشارها بیشتر می شود استقامت و روحیه فداکاریشان بیشتر خواهد شد.

وی درباره حملات موشکی به بهبهان و اندیمشک نیز گفت : این حملات به خواست ابرقدرت ها و برای وادار کردن ایران به صلح تحمیلی انجام گرفت که مردم ایران و به خصوص شهرهای مورد هجوم با شعار جنگ جنگ تا پیروزی صحبت این صلح را غیر ممکن دانستند.(2)

جلسه شورای امنیت در مورد گراندا به نتیجه نرسید

پس از سه روز بحث متوالی و با وجود 11 رای موافق و سه رای ممتنع جلسه شورای امنیت سازمان ملل که در مورد گراندا تشکیل شده بود به نتیجه نرسید

 آمریکا از حق وتوی خود استفاده کرد و قطعنامه مربوط به دخالت نظامی خود در گراندا را وتو کرد.در قطعنامه اشاره شده بود  که دخالت نظامی آمریکا در گراندا یک تجاوز علنی به حقوق بین الملل،استقلال ، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است و دولت آمریکا باید سریعا به دخالت مسلحانه خود در گراندا پایان داده و نیروهای بیگانه هر چه زودتر خاک این کشور را ترک کنند.

 از داخل گراندا نیز خبر می رسد نبرد بین سربازان اشغالگر و مدافیعن در اطراف فرودگاه گراندا همچنان ادامه دارد و ادعاهای آمریکا مبنی بر اشغال سریع این کشور درست نیست.(3)

پی نوشت:

1. اطلاعات،7 آبان 62، ص18

2. جمهوری اسلامی ،7 آبان 62 ، ص 4
3. اطلاعات،7 آبان 62 ، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول