اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از برنامه‌های جانبی مسابقات سراسری قرآن کریم

مسابقات سراسری قرآن کریم از روز چهارشنبه ۶ اسفند‌ماه ۱۳۹۳ در شهر تبریز آغاز می‌شود که در کنار این مسابقات برنامه‌های مختلفی از جمله کرسی‌های تلاوت، چند همایش، نمایشگاه، کلاس و نشست‌های آموزشی تدارک دیده شده است.

گزارش فارس از برنامه‌های جانبی مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز چهار‌شنبه ۶ اسفند‌ماه ۱۳۹۳ در شهر تبریز کار خود را آغاز می‌کند.

برای پوشش این مسابقات شبکه‌های قرآن، سهند، شما، العالم، الکوثر و رادیو قرآن به همراه خبرگزاری‌ها و روز‌نامه‌های کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و ستاد خبری این رقابت‌ها از چند روز قبل کار خود را در تبریز آغاز کرده است. همچنین به منظور تسهیل کار خبرنگاران زیر‌ساخت‌های ارتباطی لازم از جمله اینترنت پرسرعت برای آنها فعال شده است.

 

 

برگزاری محافل در سطح استان با حضور قاریان ایرانی و مصری

در کنار مسابقات محافل قرآنی در شهر‌های مختلف تبریز از روز ۱۲ بهمن‌ماه آغاز شده که این محافل با حضور قاریانی مانند؛ سید‌جواد حسینی، حمید شاکر‌نژاد، وحید وکیلی، محمد‌جواد علمی، جعفر فردی، جواد کاشفی، حمید‌رضا احمدی‌وفا، قاسم مقدمی، حامد ولی‌زاده و تعداد دیگری از قاریان ممتاز و بین‌المللی در حال برگزاری و تا پایان سال ادامه دارد.

احمد شحات احمد لاشین قاری مصری میهمان ویژه این مسابقات است که با ورود به تبریز در محافل مختلف استان آذربایجان شرقی حضور پیدا می‌کند. وی قرار است در شهر‌های تبریز، سهند، مرند، شبستر، عجب‌شیر، بناب، مراغه و آذر‌شهر به تلاوت قرآن بپردازد.

همایش شهریار و قرآن ۷ بهمن‌ماه در تالار اقبال آذر تبریز برگزار می‌شود

دو همایش علامه طباطبایی و قرآن و شهریار و قرآن از برنامه‌های جانبی مسابقات است که همایش شهریار و قرآن در روز ۷ بهمن‌ماه در تالار اقبال آذر تبریز برگزار می‌شود.

به منظور حضور مطلوب علاقه‌مندان در سالن مسابقات بیش از ۴۰ هزار کارت دعوت برای اقشار مختلف صادر شده تا این رقابت‌ها با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

تجلیل از خادمان و پیشکسوتان قرآن

تجلیل از تعدادی از پیشکسوتان و خادمان قرآن کریم، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی و مذهبی به همراه برگزاری کار‌گاه‌ها و کلاس‌های آموزشی با موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات است.

برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی

کارگاه تصحیح قرائت نماز ویژه عموم مدعوین و بازدیدکنندگان، کارگاه مطالعه روشمند قرآن کریم، کارگاه مراحل انس با قرآن، کارگاه آموزش روش صحیح خوانی قرآن، کارگاه روش حفظ قرآن، کارگاه مهارت‌های زندگی قرآنی و اسلامی، کارگاه مهدویت، کارگاه روش حفظ موضوعی قرآن کریم، کارگاه روش تدریس روخوانی و روانخوانی قرآن و کارگاه ساختار شناسی قرآن کریم همزمان با سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز برگزار خواهد شد. کلاس آموزشی تدبر در قرآن هم در سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی اساتید و هیئت داوران با متسابقین درباره ارائه قرائت استادانه و معنا محور طی پنج جلسه از 6 تا دهم اسفند‌ماه در تبریز برگزار خواهد شد.

کلاس‌های روش صداسازی، وقف و ابتداء، فنون داوری، آموزش تخصصی نغمات، و آموزش اختلاف قرائات به همراه نشست صمیمی رئیس مرکز امور قرآنی برای هم‌فکری و هم‌افزائی با متسابقان قرآنی در تبریز برگزار خواهد شد.

کلاس آموزشی مهارت‌های مدیریت مؤسسات قرآنی، کلاس آموزش ویژه معلمان و مربیان مهدهای قرآنی هم از جمله برنامه‌های آموزشی سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن است.

فعالیت‌های آموزشی این دوره از مسابقات در قالب 10 کارگاه آموزشی و نیز 5 نشست تخصصی و چندین دوره و کلاس آموزشی برگزار خواهد شد.

آیین افتتاحیه ساعت ۹ صبح روز ۶ اسفند‌ماه

به گزارش فارس آیین افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۶ اسفند‌ماه ۱۳۹۳ در سالن همایش‌های مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) تبریز احتمالاً با حضور حجت‌الاسلام «محمد‌حسن ابوترابی فرد» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول