اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

توسط رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

زنگ بازنگری و تغییر در مسابقات قرآن و اعزام به خارج قاریان به صدا در آمد

رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از اعمال تغییرات اساسی در تعیین نفرات برتر مسابقات قرآن و بازنگری در انتخاب نمایندگان کشور در مسابقات مختلف بین‌المللی از سال‌های آینده خبر داد.

زنگ بازنگری و تغییر در مسابقات قرآن و اعزام به خارج قاریان به صدا در آمد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام «سیدمصطفی حسینی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای قرآن توضیحاتی درباره سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ارائه کرد.

مسابقات قرآن به قله نزدیک است

حسینی برگزاری مسابقات قرآن را نزدیک به قله دانست و گفت: مسابقات قرآن با برگزاری سی‌وهفت دوره به قله بسیار نزدیک است زیرا پیش از این رقابت‌ها فقط در دو رشته حفظ و قرائت برگزار می‌شد اما امروز با برگزاری رشته مفاهیم به سمت تفسیر رفته و در کنار برگزاری مسابقه فعالیت‌های زیادی مانند محافل قرآن، نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی سبب رشد مسابقات و نزدیکی آن به قله‌های مورد نظر شده است.

وی از تدارک گسترده استان آذربایجان شرقی برای برگزاری مطلوب مسابقات خبر داد و گفت: استان آذربایجان شرقی برای این رقابت‌ها به خوبی آماده است و در کنار برگزاری مسابقات دو همایش با عنوان شهریار و قرآن و علامه طباطبایی و قرآن برگزار خواهد شد.

اهدای جایزه به بهترین تلاوت معنی‌محور

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از افزوده شدن چند بخش جدید به مسابقات امسال خبر داد و گفت: امسال چند جایزه ویژه در مسابقات داریم که یکی از آنها پرداختن به بحث تلاوت معناگرا و خشوع در تلاوت است. با توجه به اینکه در سالهای اخیر نشست‌هایی با این موضوعات برگزار و شاخص‌هایی تعیین شده است، امسال در این بخش‌ها داوری ویژه‌ای صورت گرفته و به تلاوت معنا محور جایزه ویژه تعلق می‌گیرد.

مسابقات شیراز شاخص‌های برگزاری مسابقه در کشور را افزایش داد

حسینی با اشاره به برگزاری مطلوب مسابقات کشوری قرآن در شیراز گفت: مسابقات شیراز با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد و این رقابت‌ها شاخص‌های مسابقات را چند درصد ارتقا داد و امروز استان‌هایی که میزبانی مسابقات کشوری قرآن کریم را می‌پذیرند باید این رقابت‌ها را در سطح عالی برگزار کنند.

انتخاب بهترین فراز تلاوت توسط مردم

وی در خصوص پوشش رسانه‌ای این دوره از مسابقات گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در رادیو و شبکه قرآن داریم و طی آن آیین افتتاحیه، اختتامیه و فینال مسابقات به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می‌شود، البته امسال تلاش می‌کنیم یک بخش مردمی هم برگزار کنیم یعنی بهترین فرازهای تلاوت توسط مردم انتخاب و منتشر می‌شود، البته تلاش ما این است که عموم مردم سهم بیشتری در برگزاری مسابقات داشته باشند و با انعکاس مطلوب به گونه‌ای عمل کنیم که مردم خودشان رقابت‌ها را دنبال کنند.

تغییر در انتخاب نفرات برتر مسابقات و اعزام به مسابقات بین‌المللی از سال‌های آینده

حسینی با اشاره به تغییر در روند داوری مسابقات از سالهای آینده گفت: اگر بخواهیم بار معرفتی مسابقات بیشتر شود باید در داوری‌ها تجدیدنظر کنیم زیرا اینکه فقط یک نفر به مقام اول، دوم و یا سوم برسد داوری مسابقات را با حاشیه‌هایی مواجه می‌کند، از این رو در کمیته فنی مسابقات تلاش می‌کنیم با سطح‌بندی نفرات برتر تعدادی را قاری عالی، تعدادی را ممتاز و تعدادی را قاری خوب معرفی کنیم، البته این کار امسال اجرا نخواهد شد اما تلاش می‌کنیم این اتفاق در سالهای آینده هم در انتخاب نفرات برتر و هم در اعزام به مسابقات مختلف بین‌المللی صورت بگیرد.

تلاش برای انتخاب میزبان 4 دوره آینده مسابقات کشوری

حسینی از تعیین شاخص‌هایی برای انتخاب استان میزبان خبر داد و گفت: برای تعیین استان میزبان ابتدا درخواست استان‌ها را دریافت می‌کنیم و طبق شاخص‌هایی استان میزبان تعیین می‌شود، البته قصد داریم از هم‌اکنون شاخص‌هایی را برای تعیین استان میزبان در 4 سال آینده تعیین کنیم و میزبان مسابقات برای 4 سال تعیین و معرفی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول