اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پیشنهاد پرداخت 6 هزار میلیون دلاری آرژانتین به صندوق کرکس

وزیر اقتصاد آرژانتین اعلام کرد که این کشور همچنان به پیشنهاد پرداخت 6 هزار و 500 میلیونی به صندوق کرکس پایبند است.

پیشنهاد پرداخت 6 هزار میلیون دلاری آرژانتین به صندوق کرکس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «نوتیسیاس تررا»، «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین روز گذشته اعلام کرد که این کشور همچنان به پیشنهاد خود مبنی بر پرداخت مبلغ 6 هزار و 500 میلیون دلار به صندوق کرکس پایبند است.

وی در این خصوص تصریح کرد: پارلمان آرژانتین پیشتر در مورد پیشنهاد به صندوق کرکس تصمیم‌گیری کرده بود و انجام این پیشنهاد در حال حاضر امکان پذیر می‌باشد.

«کیسیوف» این مسئله را در پاسخ به احتمال آغاز دور جدید مذاکرات با صاحبان اوراق قرضه پس از انقضای ماده قانون «حقوق معاملات آینده» مطرح کرد که موجب می‌شود دولت آرژانتین نتواند به صندوق کرکس، پیشنهادات مالی با امتیاز بیشتر نسبت به دیگر صاحبان اوراق قرضه ارائه کند.

وزیر اقتصاد آرژانتین همچنین خاطرنشان کرد که بستانکاران خواستار 1600 میلیون دلار شده بودند اما وی اعلام کرده که آرژانتین به همان میزان صاحبان اوراق قرضه‌ای که تجدید ساختار بدهی را از 2005 تا 2010 پذیرفته‌اند به آنها پرداخت خواهد کرد.

«کیسیوف» تصریح کرد: چنین رقمی به میزان زیادی با 23 هزار میلیون دلاری که مورد نظر «توماس گریسا» قاضی آمریکایی پرونده صندوق کرکس بود اختلاف دارد؛ طبق این نظر، آرژانتین باید چنین مبلغی را به صاحبان اوراق قرضه که معاوضه بدهی را نپذیرفته‌اند پرداخت کند.

وی همچنین اذعان داشت که پس از انقضای ماده قانون مذکور در 31 دسامبر 2014 (10 دی 93)، این مسئله کاملا آشکار شد که راه‌حل‌های مبنی بر پرداخت به صندوق کرکس اشتباه بوده‌اند و همچنان احتمال طرح ادعاهای جدید از سوی صاحبان اوراق قرضه‌ای که تعویض بدهی بین سال‌های 2005 و 2010 را پذیرفته‌اند وجود دارد.

قرار است که در 3 مارس سال جاری (12 اسفند 93) دادرسی بعدی بین آرژانتین و صندوق کرکس در «نیویورک» برگزار شود.

علاوه بر این، روز یکشنبه «کیسیوف» صندوق کرکس را به تحریک بحران مالی در آمریکای لاتین محکوم و به طرح دعوی علیه شرکت نفتی «پتروبراس» برزیل از سوی صندوق تامینی «آورلیوس کاپیتال» آمریکا اشاره کرد که طرح دعوی علیه دولت آرژانتین را نیز بر عهده دارد.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول