اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آرژانتین از صندوق کرکس خواست در رأی خود درباره بدهی این کشور تجدیدنظر کند

آرژانتین از دادگاه نیویورک خواست در خصوص رأی صادرشده توسط قاضی آمریکایی پرونده صندوق کرکس درباره بدهی این کشور تجدیدنظر کند.

آرژانتین از صندوق کرکس خواست در رأی خود درباره بدهی این کشور تجدیدنظر کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، آرژانتین از دادگاه استیناف ایالات متحده آمریکا درخواست کرد تا رأی صادر شده توسط «توماس گریسا» قاضی آمریکایی پرونده کرکس در 6 اکتبر 2014 (14 مهر 1393) را مورد تجدید نظر قرار دهد؛ به موجب این حکم اختیارات گسترده‌ای به «دانیل پولاک» میانجیگر قضایی این پرونده داده شد تا پرداخت بدهی از سوی آرژانتین را پیچیده‌تر کند. 

این درخواست توسط شرکت «کلیری گاتیب استین» و «همیلتون» (شرکت حقوقی بین‌المللی) که در مورد صندوق کرکس نماینده این کشور آمریکای جنوبی می‌باشد اعلام شده است.

وکلای آرژانتینی درخواست تجدید نظر در حکم دادگاه را کمی بعد از اینکه «گریسا» اختیارات قضایی گسترده‌ای به میانجیگر قضایی این پرونده داد ارائه کردند؛ به موجب این اختیارات، «پولاک» می‌تواند دیگر سرمایه‌گذارانی که از آرژانتین می‌خواهند بدهی معوقه خود را به طور کامل پرداخت کند به این پرونده اضافه کند.

طبق رای صادره از سوی این قاضی آمریکایی، با توجه به پیچیدگی‌های به وجود آمده به وسیله اضافه کردن موارد دیگر به این پرونده، دادگاه تایید می‌کند که میانجیگر قضایی اختیار گسترده‌ای برای پرداختن به جزئیات این مذاکرات در بخش‌های مختلف دارد و باید در محدوده قدرت و اختیار خود تصمیم بگیرد که کدام روش برای دستیابی به توافق با این کشور بدهکار مناسب‌تر است.

علاوه بر این، از وکلای آرژانتینی درخواست شده که ظرف مدت 14 روز اسناد تکمیلی خود را ارائه دهند تا به این ترتیب حکم صادر شده توسط «توماس گریسا» را تغییر دهند؛ وی آرژانتین را به طی کردن راه‌های غیرقانونی به منظور اجتناب از پرداخت هزار و سیصد و سی میلیون دلار به صندوق کرکس متهم کرده است.

سیستم قضایی آمریکا، علاوه بر اینکه پرداخت چنین مبلغی را به آرژانتین تحمیل کرده، مبلغ 539 میلیون دلار از سرمایه سپرده‌گذاری شده این کشور در بانک نیویورک را به حالت تعلیق در آورده است؛ آرژانتین قصد داشت از این سپرده برای پرداخت به صاحبان اوراق قرضه که ساختاری بدهیشان در سال 2005 و 2010 تجدید شد استفاده کند و تصمیم مذکور دادگاه آمریکا در 30 جولای سال جاری (8 مرداد 93) اتخاذ شد.

«کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین نیز طی سخنرانی خود در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اقدامات صندوق کرکس را تروریسم اقتصادی و مالی نامید.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول