اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمایت گروه ۲۰ از آرژانتین در مقابل صندوق کرکس

گروه ۲۰ طی اجلاس خود آرژانتین را در مقابل صندوق کرکس مورد حمایت قرار داد.

حمایت گروه ۲۰ از آرژانتین در مقابل صندوق کرکس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین و «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه این کشور، در خصوص به رسمیت شناخته شدن مسئله بدهی خارجی کشور خود طی اجلاس گروه 20 ابراز رضایت کردند و امیدوارند که این موضوع در بیانیه نهایی گروه نیز مطرح شود زیرا گروه 20 از اصلی‌ترین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تشکیل شده است.

«کیسیوف» که به نمایندگی از «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین در این اجلاس حضور دارد تصریح کرد: اینکه موضوع بدهی خارجی آرژانتین طی این اجلاس مورد بحث و نگرانی اعضا واقع شده یک پیشرفت است.

«فرناندز» به علت بیماری خود قادر به حضور در این اجلاس نبود. 

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اوضاع اقتصادی جهان بسیار پیچیده است و یکی از مشکلات اصلی آن موضوع بدهی‌های خارجی و ارتباط آن با مسئله تولید می‌باشد.

وزیر اقتصاد آرژانتین در ادامه افزود: این بحران با یک مشکل بدهی آغاز شد و امروز هم همچنان یکی از معضلات آرژانتین می‌باشد، اما کشورهایی هستند که برای خروج از رکود با مشکلات بیشتری روبه‌رو هستند و رکود نسبت به بدهی تاثیر بیشتری روی تولید دارد.

«کیسیوف» همچنین اذعان داشت که وجود یک ابزار بین‌المللی مشروع که در چارچوب قانون به کشورهای با مشکلات بدهی خارجی خدمت کند مسئله‌ای اساسی است تا به این ترتیب مشکلات را بدون اینکه کشورها زیر منت بخش‌های احتکاری همچون صندوق کرکس بمانند حل کند.

وزیر امور خارجه آرژانتین نیز اعلام کرد: تمامی کشورها می‌دانند که مشکل بازسازی ساختار بدهی خارجی در آرژانتین وجود دارد و دیدگاه‌های مختلفی در مورد چگونگی مقابله با این معضل نیز مطرح است، اما هیچ کشوری نیست که بگوید که این مسئله ربطی به گروه 20 ندارد و نباید آن را حل کند یا در آن دخیل باشد؛ ما از این مسئله بسیار خرسندیم.

آرژانتین در طرح مسئله بازسازی ساختار بدهی خود طی اجلاس گروه 20 مورد حمایت برزیل و فرانسه قرار گرفت؛ این مسئله بدون اشاره به مسئله خاص این کشور آمریکای جنوبی، در یکی از پیوست‌های بیانیه نشست وزرای این گروه که در ماه سپتامبر (شهریور 93) برگزار شد وجود داشت.

اجلاس گروه 20 امروز در «بریسبن» استرالیا با قرائت سند آن به پایان می‌رسد؛ متن سند مذکور توسط «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا که میزبان این نشست می‌باشد خوانده می‌شود.

دادگاه ایالات متحده آمریکا چندی پیش حکمی صادر کرد که به موجب آن آرژانتین باید با گروهی از سرمایه‌گذاران صندوق کرکس به توافق برسد؛ آنان خواستار افزایش میلیونی مبلغ بدهی پرداخت نشده می‌باشند که این افزایش به میزانی بالغ بر 1330 میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول