اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر اقتصاد آرژانتین:

فرصت آرژانتین برای حل پرونده صندوق کرکس رو به پایان است

وزیر اقتصاد آرژانتین اعلام کرد با توجه به اینکه فرصت کشورش برای حل پرونده صندوق کرکس رو به اتمام می‌باشد، باور ندارد که در ژانویه سال آینده میلادی به راه‌حل مناسبی دست یابند.

فرصت آرژانتین برای حل پرونده صندوق کرکس رو به پایان است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی در فرودگاه «بوینس آیرس» پایتخت این کشور اعلام کرد: نسبت به اینکه در ماه ژانویه سال آینده (دی 93) به راه‌حلی برای روند بازسازی بدهی پیش روی آرژانتین دست پیدا شود بی‌اعتماد است.

در ژانویه سال 2015 ماده قانون «حقوق معاملات آینده» که به بازسازی ساختار بدهی آرژانتین کمک می‌کند انقضا می‌یابد؛ این ماده قانون در جریان معاوضه بدهی‌ها طی سال‌های 2005 و 2010 تصویب شد که طبق آن از پرداخت میزان بیشتر از اصل بدهی به صندوق کرکس جلوگیری به عمل می‌آید و شرایط برای کسانی که معاوضه بدهی را پذیرفته یا نپذیرفته‌اند مساوی می‌شود.

بنابراین در صورتی که قبل از 31 دسامبر سال جاری (10 دی 93، تاریخ انقضای ماده قانون مذکور) مذاکره‌ای با صندوق کرکس صورت بگیرد و به اعضای آن مبلغی بیشتر از صاحبان اوراق قرضه‌ای که تجدید ساختار بدهی را پذیرفته‌اند پیشنهاد شود، افرادی که معاوضه بدهی را قبول کرده‌اند می‌توانند همان میزان پرداختی را درخواست و مطالبه کنند.

تحلیل‌گران بازار در انتظار این هستند که آرژانتین در سال 2015 مذاکره‌ای را با 7 درصد از طلبکارانی که تجدید ساختار بدهی در سال 2005 و 2010 را نپذیرفتند آغاز کند.

وزیر اقتصاد آرژانتین طی مصاحبه‌ مطبوعاتی مذکور به همراه «خورخه کاپیتانیچ» رئیس کابینه دولت این کشور اعلام کرد: مشکل اصلی بدهی خارجی این است که صندوق کرکس نمی‌خواهد موضوع حل شود، بلکه می‌خواهد معاوضه بدهی صورت نگیرد.

وی تاکید کرد که صندوق کرکس تاکنون نخواسته هیچ یک از پیشنهادهای دولت آرژانتین را بپذیرد، زیرا این به معنای به خطر افتادن 300 درصد از منافع این صندوق است.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول