اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مکزیک نقش آمریکا در بی‌ثبات‌سازی ونزوئلا را محکوم کرد

مکزیک با برگزاری دومین نشست در همبستگی با انقلاب بولیواری، نقش آمریکا در بی‌ثبات‌سازی ونزوئلا را محکوم کرد.

مکزیک نقش آمریکا در بی‌ثبات‌سازی ونزوئلا را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «نوتیمکس»،مکزیک با برگزاری دومین نشست در همبستگی با انقلاب بولیواری در مکزیکو‌سیتی (پایتخت این کشور) تهاجمات نامتعارف طراحی‌ شده توسط پنتاگون در برابر ونزوئلا با اهداف بی‌ثبات‌سازی این کشور را محکوم کرده است.

«کارلوس فازیو» استاد دانشگاه ملی خود مختار مکزیک طی سخنرانی خود در این نشست گفت: در پشت پرده اقدامات بی‌ثبات‌سازی، نیروهای عملیات ویژه پنتاگون قرار داشته که در 10 کشور جهان مستقر بوده و بر طبق اصول نظامی جدید ایالات متحده آمریکا به وضع و تحمیل هژمونی این کشور می‌پردازند.

«فازیو» اعلام کرد که هدف از ایجاد تهاجمات و اقدامات بی‌ثبات‌سازی در ونزوئلا در واقع سرنگونی دولت مشروع «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا همانند تلاش‌های صورت گرفته برای براندازی دولت فرمانده «هوگو چاوز» (2013-1999) می‌باشد.

به گفته «فازیو» انقلاب بولیواری معیاری است برای این‌که سایر مردم جهان متوجه شوند که واشنگتن حامی و راهنمای اقدامات «الیگارشی یا اشراف‌سالاری» در برابر دولت ونزوئلا می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد که برخی از تهاجمات و اقدامات بی‌ثبات‌سازی در یک کشور که به عنوان کودتای نرم شناخته می‌شوند عبارتند از: ارتقاء کمبود کالاهای اساسی، ایجاد کودتا، استفاده از مزدوران و تلاش‌های ترور.

«فازیو» اضافه کرد که واشنگتن درکشورهایی که نمی‌خواهند زیر سلطه وی باشند به ایجاد یک جنگ روانی و کثیف، مخالفت، پخش شایعات دروغ و ترویج وحشت و نا‌امیدی برای برهم زدن امنیت و بی‌ثبات‌سازی این دولت‌ها می‌پردازد.

«فازیو» طی این نشست، طرح‌های بی‌ثبات‌سازی در کشورهای شرق اروپا و خاورمیانه تحت عنوان « انقلاب‌های رنگارنگ» را یاد‌آور شد.

واشنگتن با تلاش برای تعیین و اجرای سیستم مورد نظرش در کشورهای مستقل سراسر جهان قصد دارد اهداف ژئوپولیتیک خود را اجرا ساخته و به همین دلیل است که به بی‌ثبات‌سازی ونزوئلا از زمان فرمانده «چاوز» تا «مادورو» دولت فعلی این کشور می‌پردازد.

ونزوئلا بارها نقش آمریکا در بی‌ثبات‌سازی این کشور آمریکای جنوبی را محکوم کرده است.

به گزارش فارس، ونزوئلا در فواصل ماه‌های فوریه و می سال گذشته (بهمن 92 تا خرداد 93) شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که هدفش ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در دولت و برهم زدن آرامش و امنیت در کشور بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول