اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: هدف از قتل نماینده سوسیالست ونزوئلا بی‌ثبات‌سازی دولت بوده است

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که قتل نماینده حزب سوسیالیست متحد این کشور با هدف بی‌ثبات‌سازی ونزوئلا صورت گرفته است.

مادورو: هدف از قتل نماینده سوسیالست ونزوئلا بی‌ثبات‌سازی دولت بوده است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا قتل «روبرت سررا» نماینده حزب سوسیالیست متحد و همسرش را حمله‌ای خائنانه، از پیش برنامه‌ریزی و حساب شده توصیف کرد که تنها با هدف بی‌ثبات‌سازی دولت صورت گرفته است.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: «مادورو» تصریح کرد که باید مشخص شود فراتر از اینکه این قتل به علت نفرت، انتقام، گرفتن مدیریت و ارسال پیام نفرت و مرگ صورت گرفته باید از خود سوال کرد که چه هدف بزرگی در پس قتل این جوان قرار داشته است.

رئیس جمهور ونزوئلا اطمینان داد که یک باند تروریستی مسئول این 2 قتل می‌باشد و همچنین اذعان داشت که تحقیقات برای مشخص شدن عاملین حادثه در حال پیگیری و انجام است.

علاوه بر این، وی تروریست‌های وابسته به اپوزیسیون و حزب راست افراطی ونزوئلا و گروه‌های شبه‌نظامی کلمبیایی را به داشتن نقشه‌هایی در راستای گسترش خشونت در ونزوئلا محکوم کرد.

«ارنستو سامپر» رئیس اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) و رئیس جمهور سابق کلمبیا (بین سال‌های 1994 تا 1998) اظهار کرد که قتل «سررا» نشانه‌ای نگران‌کننده از نفوذ جنبش‌های شبه‌نظامی کلمبیایی در ونزوئلا می‌باشد.

«دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا نیز خاطرنشان کرد که این نماینده حزب سوسیالیست متحد یک شهید به حساب می‌آید؛ وی در ادامه افزود با جدیت عملیات یافتن عاملین این قتل را پیگیری می‌کنند و قانون با آن‌ها به شدت برخورد خواهد کرد.

«میگل رودریگز توررس» وزیر کشور ونزوئلا قتل «سررا» و همسرش را  قتل عمد و جنایتی ترسناک توصیف کرد.

«روبرت سررا» نماینده حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا و همسرش «ماریا اِرره‌را» شب چهارشنبه در خانه خود در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا به قتل رسیدند.

به گزارش فارس، «روبرت سررا» وکیل 27 ساله ونزوئلایی فارغ التحصیل دانشگاه کاتولیک «آندرس بلو» بود که کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته جرم‌شناسی کسب کرده بود.

وی از جوان‌ترین اعضای حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا به شمار می‌رفت.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول