اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تظاهرات گسترده ضد تروریستی در ونزوئلا+تصاویر

مخالفان و حامیان دولت ونزوئلا با برپایی تظاهراتی خواستار برقراری صلح و جلوگیری از اقدامات تروریستی در این کشور آمریکای جنوبی شدند.

تظاهرات گسترده ضد تروریستی در ونزوئلا+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، طبق فراخوانی از سوی «هانتونی سوئلو» رهبر جوانان (حزب سوسیالیست - حزب سوسیالیست متحد)، جوانان و دانشجویان ونزوئلا برای ادای احترام به «رابرت سررا» نماینده حزب سوسیالیست که در اول اکتبر کشته شد تظاهرات گسترده‌ای را انجام دادند.

«دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ونزوئلا در آغاز این تظاهرات اعلام کرد: صلح تنها راهی است که ما می‌توانیم از طریق آن به شادی و آرامش در کشور خود برسیم و صلح بدون عدالت به وجود نمی‌آید؛ تنها تضمین کننده برقراری صلح، عمل بر اساس استراتژی‌های انقلاب بولیواری است.

در این تظاهرات معترضان گروه‌های تروریسم و شبه نظامی را که بر اساس گزارش‌ها و ارزیابی‌های دولت به پرونده قتل «سررا» مربوط می‌شدند را محکوم کردند.

در روز 25 سپتامبر(3 مهر 93) وزارت امور داخلی ونزوئلا ویدئویی را منتشر کرد که ارتباط بین «لورنت گومز صالح» یکی از رهبران اپوزیسیون و «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق کلمبیا را نشان می‌داد.

«فردی برنال» شهردار کاراکاس و عضو کمیسیون ریاست جمهوری در حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا گفت: فیلم‌هایی که از «لورنت گومز صالح» در معرض عموم قرار گرفت نشان می‌دهد وی از طریق استخدام تک‌تیر‌اندازها و کارشناسان مواد منفجره قصد انجام یک سری اقدامات تروریستی و ترور رهبران دولت انقلابی ونزوئلا را داشته است.

«راجر کاتایا» یکی از معترضان در این تظاهرات گفت: ما با شرکت در این تظاهرات می‌خواهیم درخواست خود را جهت پایان دادن به دخالت‌های «اوریبه» که پس از بررسی‌های دولتی ارتباط آن با گروه‌های شبه نظامی تروریستی مشخص شده اعلام کنیم.

وی در ادامه افزود: آن‌ها یکی از مهم‌ترین رهبران انقلابی ما را کشته‌اند زیرا آن‌ها مانند اپوزیسیون، تروریست‌ها و دیکتاتورها فکر می‌کنند و موضوع قتل «سررا» مربوط به تمام مردم ونزوئلا بوده و تنها مختص 1 نفر یا یک حزب نیست.

«هندر پرنیا» یکی دیگر از معترضان در این تظاهرات گفت: آن‌ها می‌خواهند از طریق ترور و اشاعه دروغ موجب ایجاد ناآرامی در کشور شوند که ما از طریق این تظاهرات اعلام می‌کنیم هرگز به اپوزیسیون و گروه‌های خرابکار اجازه ایجاد نا‌امنی در کشور را نخواهیم داد.

حامیان اپوزیسیون نیز در قسمت شرقی کاراکاس تظاهراتی انجام دادند این تظاهرات توسط شهردار اپوزیسیون به منظور محکوم کردن ناامنی و به اصطلاح اذیت و آزار سیاسی علیه آن‌ها رهبری می‌شد.

به گزارش فارس، این تظاهرات اولین تظاهرات بعد از ایجاد در‌گیری‌ها توسط ائتلاف مخالفان موسوم به «میز یکپارچگی دموکراتیک» با هدف ایجاد اختلال در حکومت مشروع «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا بوده است.

در ماه جولای سال جاری با افشای خرابکارهای ائتلاف مخالفان دولت «مادورو»، «رامون گیلرمو آولدو» دبیر اجرایی این ائتلاف استعفا داد.

خشونت موجود در ونزوئلا از ماه فوریه تا آوریل سال جاری منجر به مرگ 43 نفر گشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول