اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آیا برزیل به یکی از دنباله‌روهای آمریکا در منطقه تبدیل خواهد شد؟!

آیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری برزیل، این کشور را به یکی از دنباله‌روهای آمریکا در منطقه آمریکای لاتین تبدیل خواهد کرد یا باعث ادامه روند حکومتی آن همانند سال‌های گذشته خواهد شد.

آیا برزیل به یکی از دنباله‌روهای آمریکا در منطقه تبدیل خواهد شد؟!

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، مؤسسه علمی-پژوهشی آرژانتینی «دیوید پالاسیوس» طی نظریه‌ای این سؤال را در ذهن همگان ایجاد کرد که آیا واقعا مردم برزیل در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه 12 ساله حزب کارگران را برای 4 سال آینده انتخاب خواهند کرد یا ترجیح می‌دهند با همسو شدن با سیاست‌های ایالات متحده آمریکا موج جدیدی از تغییرات را در کشور خود تجربه کنند؟!

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: «دیلما روسف» رئیس جمهور فعلی برزیل و یکی از کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور برخلاف «آئسیو نوس» دومین نامزد دور دوم انتخابات تمایل به مستقل شدن برزیل دارد در حالی که رقیب وی «نوس» گرایش شدیدی به ایجاد روابط نزدیک با آمریکا و تبدیل برزیل به یکی از دنباله‌روهای این کشور را دارد.

این مسئله تنها خط جدا کننده سیاست‌های «روسف» و «نوس» در دور دوم انتخابات محسوب می‌شود.

در این راستا بخشی از سیاستمداران، دانشگاهیان و روزنامه‌نگاران آرژانتینی در تلاشند تا با انجام یک سری تحقیقات لازم تأثیرات نتایج نهایی انتخابات را بر روی شرایط فعلی برزیل یافته و مورد بررسی قرار دهند.

برطبق بررسی‌های انجام شده از سوی مؤسسه علمی-پژوهشی «دیوید پالاسیوس» بر روی  سخنرانی‌های تبلیغاتی «نوس» کاملا مشهود است که وی بیشترین تمایل را برای پیروی از سیاست‌های بین المللی آمریکا دارا می‌باشد.

به دنبال این روند انتخاب «نوس» به عنوان رئیس جمهور برزیل تأثیرات جدی بر روی سیاست‌های خارجی منطقه آمریکای لاتین خصوصا موارد موجود در «مرکوسور» (بازار مشترک جنوب) وارد خواهد کرد.

«روسف» در این رقابت به دنبال برگزیده شدن مجدد خود در 26 اکتبر (4 آبان) می‌باشد که بتواند راه 12 ساله حزب کارگران  و «لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق این کشور را ادامه دهد.

از سویی دیگر «نوس» 54 ساله یکی از دولتمردان و نمایندگان سابق برزیل نیز به دنبال کسب کرسی ریاست جمهوری و حاکمیت حزب سوسیال-دموکراتیک خود در کشور می‌باشد.

«نوس» همچنین در تبلیغات انتخاباتی خود بر روی رشد اقتصادی کشور تأکید فراوان داشت؛ مسئله‌ای که «روسف» را بارها برای آن مورد محکومیت و انتقاد قرار داده بود.

وی معتقد است که «روسف» به دلیل ایجاد ترس در سرمایه‌گزاری و اتحاد بین بخش‌های خصوصی و دولتی باعث راکد ماندن سیستم اقتصادی در 4 سال گذشته شده است.

بر اساس نتایج به دست آمده «دیلما روسف» با کسب 41.59 درصد و «آئسیو نوس» با کسب 33.55 درصد از آراء، 2 کاندید برگزیده در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل معرفی شدند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن میزان آراء این رقابت به دور دوم کشیده شد.

«مارینا سیلوا» سومین کاندید انتخابات نیز با کسب 21.32 درصد از آراء در همین دوره نخست از صحنه رقابت حذف شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول