اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پس از راهیابی به دور دوم انتخابات برزیل

روسف: مبارزه همچنان ادامه دارد و من پیروز نهایی خواهم بود

رئیس جمهور فعلی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برزیل ضمن اشاره به ادامه روند تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد که وی بدون هیچ شکی پیروز نهایی دور دوم انتخابات این کشور خواهد بود.

روسف: مبارزه همچنان ادامه دارد و من پیروز نهایی خواهم بود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «دیلما روسف» رئیس جمهور فعلی و نامزد حزب کارگران در انتخابات ریاست جمهوری برزیل پس از مشخص شدن نتایج اولیه دور نخست انتخابات، طی سخنرانی در جمع کثیری از خبرنگاران این کشور اعلام کرد: مبارزه همچنان ادامه دارد، مبارزه‌ای که به دلیل حمایت اکثریت مردم بدون شک به پیروزی‌ام منجر خواهد شد.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: «روسف» در ادامه ضمن قدردانی از همراهانش طی تبلیغات انتخاباتی خاطرنشان کرد، از تمامی احزاب، جنبش‌های اجتماعی، دولتمردان، سناتورها، نمایندگان فدرال و ایالت‌های برزیل که مرا در این راه حمایت کرده و از هیچ کمکی دریغ نکرده‌اند بسیار سپاسگزارم.

بسیاری از علاقمندان روسف پس از مشخص شدن نتایج دور اول و پیروزی «روسف» با دادن شعارهایی همبستگی و حمایت خود را با وی اعلام کردند.

به گفته رسانه‌های برزیل در ساعات اولیه شمارش آراء بسیاری از مردم حاضر در سالن ستاد انتخاباتی «روسف» با سکوت خود تصور شکست وی در این انتخابات را می‌کردند اما ساعاتی بعد پس از مشخص شدن نتایج آراء و پیروزی «روسف» با پوشیدن لباس‌های قرمز (رنگ نمادین حزب کارگران در انتخابات برزیل) آواز خوشحالی سر داده و پیروزی خود را جشن گرفتند.

«روسف» در بخشی از سخنانش خطاب به طرفداران خود اعلام کرد: از تمامی شبه نظامیان و طرفدارانم و همچنین احزابی که با ملحق شدن به من حس حمایت و دلگرمی فراوانی را در من ایجاد کردند بسیار ممنون و سپاسگزارم.

وی در پایان «لولا دا سیلوا» را به عنوان پدرخوانده سیاسی و رهبر و همراه همیشگی خود یاد کرده و ضمن قدردانی از وی خاطرنشان کرد: من هیچ‌گاه بدون کمک‌های «لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل به جایگاه فعلی خود نمی‌رسیدم  و حتی موفق به بهتر کردن شرایط برزیل نیز نمی‌شدم.

بر اساس نتایج به دست آمده «دیلما روسف» با کسب 41.59 درصد و «آئسیو نوس» با کسب 33.55 درصد از آراء، 2 کاندید برگزیده در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل معرفی شدند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن میزان آراء این رقابت به دور دوم کشیده شد.

«مارینا سیلوا» سومین کاندید انتخابات نیز با کسب 21.32 درصد از آراء در همین دوره نخست از صحنه رقابت حذف شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول