اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

بیش از ۲ میلیون نفر برای تسریع شمارش آرا در انتخابات برزیل بسیج شده‌اند

بیش از ۲ میلیون نفر برای تسریع در شمارش آرا طی انتخابات ریاست جمهوری برزیل که فردا برگزار خواهد شد، بسیج شده‌اند.

بیش از ۲ میلیون نفر برای تسریع شمارش آرا در انتخابات برزیل بسیج شده‌اند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، انتخابات ریاست جمهوری برزیل که فردا برگزار خواهد شد، 2.4 میلیون نفر از اعضای هیئت داوران و مقامات سیستم انتخاباتی را بسیج کرده تا شمارش سریع آرا در مدت زمانی کوتاهی صورت پذیرد.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: 142.8 میلیون برزیلی واجد شرایط، فردا رئیس جمهور خود را از میان 11 نامزد انتخاباتی انتخاب خواهند کرد؛ آن‌ها همچنین از میان 166 نامزد برای 27 ایالت برزیل فرماندار انتخاب می‌کنند، 172 نفر نیز نامزد نمایندگی مجلس سنا هستند (که 27 کرسی را از آن خود خواهند کرد) و از بین 6 هزار و 172 نفر نیز 513 تن برای نمایندگی مجلس برگزیده خواهند شد.

32 حزب سیاسی برزیل نیز 977 نامزد دارند که برای نمایندگی مجلس منطقه فدرال (پایتخت) انتخاب خواهند شد و 14 هزار و 871 نامزد نیز برای مجلس‌های منطقه‌ای 26 ایالت دیگر گزینش می‌شوند.

530 هزار دستگاه الکترونیکی رای‌گیری در 450 هزار ستاد رای‌گیری واقع در 5 هزار و 570 شهرداری و 200 جایگاه انتخاباتی خارج از کشور توزیع شده‌اند.

دادگاه عالی انتخابات برزیل اطمینان داد که روند برگزاری انتخابات که کاملا رایانه‌ای می‌باشد، باعث می‌شود جامعه برزیل در مدت زمان کوتاهی پیروز میدان انتخابات را بشناسد.

به گزارش فارس،‌ براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته «دیلما روسف» رئیس جمهور و نامزد حزب کارگران برزیل بیشترین آمار آراء را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کسب کرده و در 4 سال آینده نیز منصب ریاست جمهوری خود را حفظ خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری برزیل در تاریخ 5 اکتبر سال جاری (13 مهر) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول