اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

با برگزاری انتخابات عمومی برزیل

«روماریو» به عنوان سناتور «ریو دو ژانیرو» برگزیده شد

«روماریو د سوزا فاریا» فوتبالیست سابق تیم ملی فوتبال برزیل به عنوان سناتور ایالت «ریو دو ژانیرو» برزیل برگزیده شد.

«روماریو» به عنوان سناتور «ریو دو ژانیرو» برگزیده شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «روماریو» نامزد حزب سوسیال برزیل با کسب 39/63 درصد از آرا به عنوان سناتور ایالت «ریو دو ژانیرو» برزیل انتخاب شد.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: پس از این ستاره فوتبالی «سزار ماریا» از حزب دموکرات 20.59 درصد از آراء را از آن خود کرد.

این ورزشکار 48 ساله اعلام کرده بود که در صورت انتخاب وی به عنوان سناتور، این دوره را به یک دوره تاریخی تبدیل خواهد کرد.

وی پس از انداختن رأی خود در یک مدرسه در منطقه «کاریوکا د پارادا د لوکاس» گفت: می‌خواهم یک دوره دیگر با بیشترین سطح پیشرفت را در مجلس سنا داشته باشم و نمی‌خواهم ناامید شوم.

«روماریو» از سال 2010 به خاطر مبارزاتی که برای حق و حقوق افراد معلول داشته و همچنان انتقادهای مداومی که از گرانی‌ها در برزیل کرده جایگاه فوق‌العاده‌ای نزد مردم دارد؛ وی البته اگر چه یکی از اعضای اجرایی فدراسیون فوتبال برزیل برای برگزاری جام جهانی است با این حال یکی از منتقدین هزینه‌های گزافی است که برای این جام در نظر گرفته شده بود.

«روماریو» همچنین پیش‌تر و در جریان برگزاری جام کنفدراسیون‌ها در سال 2013 نیز یکی از منتقدین اصلی برگزاری این جام در برزیل بود.

وی اعلام نکرد که به کدام یک از نماینده‌های ریاست جمهوری رای داده اما در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری برزیل حمایت خود را از «مارینا سیلوا» ابراز کرد.

«روماریو» یکی از اسطوره‌های فوتبال برزیل است که به همراه تیم ملی این کشور در جام جهانی 1994 قهرمان دنیا شد و همچنین در این سال به عنوان آقای گل و بهترین بازیکن جهان انتخاب شد.

«روماریو» در سال 2010 زمانی که به عنوان یکی از 5 فوتبالیست برتر دنیا انتخاب شد، با کسب 146 هزار و 859 نفر از آراء توانست نماینده مجلس فدرال برزیل شود.

ستاد انتخابات برزیل روز یک شنبه پس از شمارش 99.98 درصد از آراء گرفته شده «دیلما روسف» نماینده حزب کارگران را با کسب 41.59 درصد از آراء فرد نخست و «آئسیو نوس» را با کسب 33.55 درصد از آراء دومین فرد برگزیده در این دور از انتخابات معرفی کرد.

«مارینا سیلوا» سومین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برزیل و نماینده حزب سوسیالیست در این رقابت برخلاف تمامی پیش‌بینی‌های روزهای گذشته با کسب 21.32 درصد از آراء به دور دوم راه نیافته و در همین دور نخست از صحنه رقابت حذف شد.

مردم برزیل 26 اکتبر (4 آبان) با شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رئیس جمهور جدید خود را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول