اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تظاهرات ضد دولتی در آرژانتین

بسیاری از احزاب چپ‌گرای آرژانتینی طی برپایی تظاهراتی اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های مالی دولت در خصوص مسئله افزایش حقوق کارمندان اعلام کردند.

تظاهرات ضد دولتی در آرژانتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، بسیاری از احزاب چپ‌گرای آرژانتینی قبل از شروع اعتصاب امروز خود (28 آگوست) جهت اعلام نارضایتی از میزان حقوق و شرایط شغلی‌شان، روز گذشته از میدان «لا پلازا دل مایو» مرکز شهر «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین به سمت مجلس این کشور راهی شده و اعتراض خود را از شرایط فعلی بدین گونه اعلام کردند.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: در این راستا حزب مخالف مرکزی کارگران آرژانتین از عصر روز گذشته کارگران خود را به اعتصابی به مدت 36 ساعت فراخوانده که بدین طریق قصد دارد دولت را مجبور کند در برابر اعتراضاتشان واکنشی از خود نشان دهد.

«پابلو میشل» رهبر این حزب در این خصوص اعلام کرد: خواسته‌های امروز ما همان مسائلی است که در 10 آوریل نیز در اعتراض به آن اعتصاب کردیم؛ با این تفاوت که شرایط کاری ما به دلیل تعلیق و اخراج‌های متعدد افزایش یافته است و چهار ماه دیگر از این نیز بدتر خواهد شد.

از سویی دیگر تظاهرکنندگان جهت مورد توجه قرار گرفتن اعتراضاتشان دست به قطعی برق در بعضی مناطق در «بوینوس آیرس» و برهم زدن آرامش در خیابان‌ها نیز زده‌اند.

«فدریکو گیلیانو» یکی از مشاوران این حزب در رابطه با مسائل به وجود آمده تصریح کرد: ما در خیابان‌ها برای مردم اهداف خود از این تظاهرات را اعلام خواهیم کرد؛ نیت ما از برپایی این تظاهرات و اعتصاب روشن است؛ آرژانتین وارد بحران اقتصادی شده که ما کارگران توان رویارویی با آن را نداریم.

شرایط در این کشور آمریکای جنوبی به گونه‌ای شده است که رانندگان کامیون و تاکسی، کارگران راه‌آهن و رستوران‌ها و حتی کارمندان بانک نیز به دلایل شخصی تمایل خود را نسبت به شرکت در این تظاهرات و اعتصاب اعلام کردند.

به گزارش فارس، اعتراضات ضد دولتی در آرژانتین از زمانی آغاز و شدت گرفته است که دولت این کشور بر سر حکم ناعادلانه «توماس گریسا» قاضی پرونده صندوق کرکس وارد بحران بزرگتری شد.

مدت زیادی است که آرژانتین و صندوق کرکس بر سر اختلافات خود در رابطه با پرونده بدهی این کشور درگیر هستند؛ آرژانتین علاوه بر تکرار کردن انجام تعهدش در پرداخت تمامی بدهی‌های خود همچنان به دنبال عادلانه و قانونی طی شدن روند این پرونده می‌باشد.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول