اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طبق نظر‌سنجی‌ انجام شده

72 درصد از مردم آرژانتین صندوق کرکس و قاضی آن را محکوم کردند

72درصد از مردم آرژانتین طی نظرسنجی انجام شده مقامات صندوق کرکس و قاضی پرونده بدهی آرژانتین به این صندوق را عامل مشکلات اخیر این پرونده می‌دانند.

72 درصد از مردم آرژانتین صندوق کرکس و قاضی آن را محکوم کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط مرکز افکار عمومی و مطالعات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه «بوینوس آیرس» 72 درصد از مردم آرژانتین مسئولان صندوق کرکس و «توماس گریسا» قاضی پرونده بدهی آرژانتین به این صندوق را عامل مشکلات اخیر و ایجاد شرایطی جهت جلوگیری از رسیدن به یک توافق نهایی می‌دانند.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «کارلوس دآنخلیس» رئیس این مرکز طی سخنانی اعلام کرد که مذاکره با یکی از غول‌های اقتصادی و سرمایه‌دار دنیا اتفاقی بوده که فقط برای کشورهای خاص می‌افتد؛ مسئولان صندوق کرکس به فکر طرح‌ها و برنامه‌هایی در حمایت از منافع خود هستند، به عقیده من بی‌تفاوتی به این اقدامات بهترین راه حل می‌باشد.

39 در‌صد از افراد نظرسنجی شده که نگرانی بیشتری نسبت به مسائل اخیر کشور پیرامون مسئله صندوق کرکس داشته‌اند جوانان 16 تا 29 سال بوده‌اند که اظهار نگرانی زیادی به آینده و نتیجه این پرونده کرده‌اند.

حدود 7 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز از دادن پاسخ روشن در رابطه با این موضوع امتناع ورزیده‌اند.

این نظرسنجی از 2 تا 5 آگوست (11 تا 14 مرداد) در شهر «بوینوس آیرس» از طریق تماس تلفنی انجام شده و همچنین پاسخ‌ها بر اساس سن و جنسیت و دیگر اطلاعات شخص مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، مدت زیادی است که آرژانتین و صندوق کرکس بر سر اختلافات خود در رابطه با پرونده بدهی این کشور درگیر هستند؛ آرژانتین علاوه بر تکرار کردن انجام تعهدش در پرداخت تمامی بدهی‌های خود همچنان به دنبال عادلانه و قانونی طی شدن روند این پرونده می‌باشد.

دیوان عالی آمریکا تاکنون 2 بار به نفع این صندوق حکم صادر کرده و آرژانتین را مجبور به پرداخت 100 درصد ارزش اوراق قرضه خریداری شده توسط صندوق کرکس کرده است.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول