اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور آرژانتین:

تحت هر شرایطی از عزت مردم آرژانتین دفاع می‌کنم

رئیس جمهور آرژانتین ضمن تأکید بر اهمیت تحکیم روحیه همبستگی و دوستی بین ملت و ارتش اعلام کرد که تحت هر شرایطی باید از عزت مردم دفاع کنیم.

تحت هر شرایطی از عزت مردم آرژانتین دفاع می‌کنم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین طی سخنرانی در جمعی از نیروهای مسلح کشورش اعلام کرد: افسران و درجه‌داران آرژانتینی در کشور باید برای خدمتی که انجام می‌دهند به خود افتخار کنند زیرا برای آزادی و حفاظت از عزت و حاکمیت ملی کشور و ملت شریف آن در این جایگاه قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «فرناندز» در ادامه گفت، یک سرباز در میدان جنگ تنها از کشور خود دفاع نمی‌کند بلکه در آن حال از تمامی ملت و شرف مردم کشورش دفاع می‌کند؛ هدف او حتی در مواقع تحمیل یک خشونت اقتصادی نیز تغییر نمی‌کند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم تا با ما مانند یک مستعمره ضعیف و قدیمی رفتار بشود.

رئیس جمهور آرژانتین در بخشی از سخنانش با همراهی «آگوستین روسی» وزیر دفاع آرژانتین تأکید کرد که نظامیان موظف هستند از منابع طبیعی کشور خود از جمله نفت و گاز نیز دفاع کنند.

«کریستینا فرناندز» همچنین خاطرنشان کرد: اکنون که جامعه ما از جهات گوناگون متحمل فشارهای زیادی می‌باشد، مردم باید منافع کشور را مدنظر خود قرار داده و برای رسیدن به آن تلاش کنند، نیروهای نظامی کشور نیز باید در این راه به یاری آن‌ها بشتابند؛ یک کشور به دست خود مردم ساخته می‌شود که ارتش آن نیز بخشی از ملتش محسوب می‌شوند.

«فرناندز» افزود: ما همیشه همان‌گونه که در تاریخ کشورمان وجود دارد تمام تلاش و شجاعت خود را جهت جلوگیری از تسلیم شدن در برابر فشارها و مشکلات به کار گرفته‌ایم؛ گاهی اوقات در بعضی اتفاقات باید بر فضاهای ایدئولوژیک موجود در دنیا غلبه کرد و نمی‌شود در برابر  زور و فشار سلطه‌گران سر را پایین انداخته و هرگونه ناعدالتی، توهین و بی‌توجهی را پذیرفت.

وی همچنین ضمن ابراز رضایت از افزایش شمار نظامیان کشور به این مطلب نیز اشاره کرد که همه ما می‌دانیم که آرژانتین به اضافه شدن تعداد افسران و نیروهای مسلح خود نیاز دارد؛ از سویی دیگر این را هم مطمئن هستیم که بین مردم و ارتش یک کشور هیچ تفاوت و فاصله‌ای وجود ندارد.

رئیس جمهور آرژانتین در پایان صحبت‌هایش به پیشرفت‌ها و فناوری‌های اخیر کشور از جمله راه‌اندازی سیستم رادار در صنعت داخلی، تعمیر کشتی‌های یخ‌شکن، ارائه لباس‌ها و یونیفورم‌های جدید و همچنین جلیقه‌های ضدگلوله و خرید وسایل حمل و نقل نیز اشاره‌ای داشت.

«فرناندز» در این خصوص تصریح کرد که حدود 10 سال گذشته فقط 5 درصد از خطوط هوایی کشور توسط رادارهای داخلی کنترل می‌شد که این رقم هم اکنون به 95 درصد ارتقا یافته است؛ همچنین باید بگویم که ساخت ماشین صنعتی در حوزه کشاورزی نیز از افتخارات دیگر آرژانتین محسوب می‌شود زیرا نه تنها به دست متخصصان داخلی ساخته شده بلکه می‌تواند رقابت اقتصادی خوبی برای ما در عرصه بین‌المللی به ارمغان بیاورد.

به گزارش فارس، دولت آرژانتین پس از گسترش اختلاف و مشکلات خود خصوصا در حوزه اقتصاد به دنبال ایجاد همبستگی بیشتر در بین همه نهادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی می‌باشد. جلسه اخیر «کریستینا فرناندز» با افسران این کشور نیز دنباله‌رو همین اهداف به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول