اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رایزنی آرژانتین با بانک‌های آمریکایی برای رفع تحریم‌های پولی

دولت آرژانتین قصد دارد جهت پایان دادن به تحریم برداشت پول پرداخت شده از سوی این کشور به طلبکاران، مذاکراتی را با بانک‌های آمریکایی انجام دهد.

رایزنی آرژانتین با بانک‌های آمریکایی برای رفع تحریم‌های پولی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، دولت آرژانتین قصد دارد طی مذاکراتی ضمن درخواست از طلبکاران این کشور جهت تلاش برای رسیدن به حق قانونی‌شان از بانک‌های آمریکایی تقاضا کند که پول واریز شده از سوی آرژانتین برای طلبکاران را به آنها تحویل دهد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «سیتی بانک» آرژانتین و همچنین  بانک «نیویورک  ملون» آمریکا در این راستا به منظور انتقال بدهی آرژانتین به طلبکاران این کشور به مذاکره و انطباق مدارک نیز خواهند پرداخت.

وزارت اقتصاد آرژانتین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مدارک لازم در خصوص این موضوع را به زودی ارائه داده و همچنین از طریق خبرگزاری‌های ملی و بین‌المللی آرژانتین به تمامی طلبکاران خود هشدار می‌دهد که به طور قانونی نسبت به احیای حقشان در گرفتن بدهی خود اقدام کنند.

در بخشی از متن این بیانیه این طور بیان شده است: این پول که مدتی برداشت آن توسط «توماس گریسا» قاضی پرونده صندوق کرکس ممنوع شده متعلق به دارندگان اوراق قرضه است؛ این‌طور که به نظر می‌رسد «گریسا» از تمامی حقوق و قوانین اوراق قرضه آرژانتین و نیویورک و همچنین ارزهای گوناگون بی‌خبر بوده و به همین دلیل وی بدون داشتن صلاحیت کافی در قضاوت خود اشتباه کرده است.

دولت آرژانتین همچنین در رابطه با این موضوع اعلام کرد که به دنبال روشن کردن این حقیقت است که آیا صندوق کرکس پس از صدور رأی «گریسا» به دنبال سوء استفاده و گرفتن سود بیشتری از این کشور است یا خیر.

انجمن بین‌المللی ابزارهای مشتق و قراردادهای معاوضه نیز در حمایت از آرژانتین به طور رسمی اعلام کرده که آرژانتین پرداخت بدهی خود را انکار نکرده و همگی آن را به طور قانونی پرداخت خواهد کرد.

این انجمن از برگزاری یک جلسه جهت رأی دادن اعضای آن به صلاحیت و صداقت آرژانتین نیز خبر داده است.

به گزارش فارس، دیوان عالی آمریکا تاکنون 2 بار به نفع این صندوق حکم صادر کرده و آرژانتین را مجبور به پرداخت 100 درصد ارزش اوراق قرضه خریداری شده توسط صندوق کرکس کرده است.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول