اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آرژانتین خواستار تجدید نظر در قوانین سازمان تجارت جهانی شد

به گفته دبیر ستاد تبیین سیاست‌های اقتصادی آرژانتین، دولت این کشور خواستار تجدیدنظر در قوانین سازمان تجارت جهانی در خصوص اختلاف تجاری آرژانتین با ایالات متحده آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا شد.

آرژانتین خواستار تجدید نظر در قوانین سازمان تجارت جهانی شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «امانوئل آلوارز آگیس» دبیر ستاد تبیین سیاست‌های اقتصادی آرژانتین ضمن دفاع از سیاست‌های تجاری دولت در راستای حمایت از صنایع داخلی این کشور خواستار تجدید نظر در قوانین سازمان تجارت جهانی نسبت به نحوه تجارت بین‌المللی شد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «آلوارز آگیس» گفت، قوانین اتخاذ شده توسط سازمان تجارت جهانی نسبت به آرژانتین بر نحوه عملکرد ما در حوزه تجارت خارجی تأثیر نمی‌گذارد چرا که بلافاصله نسبت به آن درخواست تجدید نظر داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ما در آرژانتین به حمایت از صنایع داخلی خود پرداخته و سعی می‌کنیم به تمام بازارهای موجود صادرات داشته باشیم.

گروهی از داوران بین‌المللی سازمان تجارت جهانی در روز جمعه بیان کردند آرژانتین قوانین تجارت بین‌المللی را از طریق محدود کردن مجوز واردات به شرکت‌های خارجی در راستای حفاظت از اقتصاد داخلی خود نقض کرده است.

این گروه داوران مستقل در نهایت اعلام کردند قوانین صدور مجوز واردات در آرژانتین، موافقت‌نامه‌های عمومی تعرفه و تجارت را نقض کرده است؛ آن‌ها از دولت آرژانتین خواستند مطابق با قوانین تجارت بین‌المللی عمل کنند.

آرژانتین 60 روز فرصت دارد تا نسبت به قوانین سازمان تجارت جهانی از داوران بین‌المللی درخواست تجدید نظر کند.

به گزارش فارس، در سال‌های اخیر در آرژانتین و برزیل محدودیت‌های تجاری زیاد شده است؛ آرژانتین در واکنش به بحران اقتصادی جهانی، مقررات خود را در زمینه واردات کالاهای صنعتی از قبیل منسوجات، کفش، کالاهای متالورژی و موتور سیکلت به منظور حمایت از صنایع داخلی خود افزایش داده است.

از لحاظ تاریخی، سیاست‌های حمایتگرانه تجارت در آرژانتین بخشی از برنامه توسعه صنایع داخلی این کشور بوده که تعرفه‌های بیشتر برای واردات کالاهای صنعتی در جهت تقویت بخش صنایع داخلی خود اعمال می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول