اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پرداخت اولین مرحله بدهی آرژانتین به کلوپ پاریس

کلوپ پاریس از پرداخت اولین مرحله بدهی آرژانتین طبق توافق‌نامه ماه «می» خود با این کشور آمریکای جنوبی خبر داد.

پرداخت اولین مرحله بدهی آرژانتین به کلوپ پاریس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، کلوپ پاریس روز گذشته از پرداخت اولین قسط آرژانتین بر اساس توافقات ایجاد شده در ماه «می» بر سر حل و فصل پرونده بدهی این کشور به کلوپ خبر داد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: طبق توافقات انجام شده در 29 می 2014 (8 خرداد 1393) آرژانتین می‌بایست اولین قسط بدهی خود را در 30 جولای (8 مرداد) پرداخت می‌کرد.

دولت آرژانتین در 29 جولای (7 مرداد) اعلام کرده بود که به منظور پایان دادن به بدهی‌های خود به 19 کشور طلبکار اولین قسط خود به مبلغ 642 میلیون دلار را فردا به حساب کلوپ پاریس واریز خواهدکرد.

این کشور باید قسط بعدی 500 میلیون دلاری خود را در ماه «می» سال آینده به حساب این کلوپ واریز کند.

در این راستا کمیسیون اوراق بهادار ملی آرژانتین در هفته گذشته اعلام کرد که از کمیسیون اوراق بهادار آمریکا درخواست کرده تا در مورد جرایم اقتصادی و مالی صندوق کرکس در روابط خود با سایر کشورها بررسی دقیقی انجام دهد.

وزیر اقتصاد آرژانتین نیز پس رأی سابق «توماس گریسا» قاضی پرونده صندوق کرکس در خصوص صدور رأی به نفع این صندوق با جدیت بیشتری خواستار بررسی این‌گونه موارد در دستور کار صندوق کرکس شد.

به گزارش فارس، توافق کشور آرژانتین با کلوپ پاریس مبنی بر بدهی 9 هزار و 700 میلیون دلاری در 30 آوریل 2014 (10 اردیبهشت 1393)به رسمیت شناخته شد؛ بر اساس این توافق آرژانتین باید کل بدهی خود را در مدت 5 سال به این کلوپ پرداخت کند.

پرداخت اولیه آن 642 میلیون دلار در جولای 2014 و 500 میلیون دلار در ماه می 2015 می‌باشد؛ ادامه این بدهی نیز در ماه می 2016 پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول