اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج عنوان کرد

فرهنگ، اشتغال و امنیت دغدغه‎های مهم مسئولان جنوب کرمان

امام جمعه کهنوج گفت: کار فرهنگی عمیق، اشتغال و امنیت سه دغدغه مهم مسئولان منطقه جنوب کرمان است.

فرهنگ، اشتغال و امنیت دغدغه‎های مهم مسئولان جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اکبر افشارمنش شامگاه سه‎شنبه در آیین معارفه دستیار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان در منطقه جنوب کرمان اظهار داشت: امروز شاهد خدمت جدیدی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در این منطقه هستیم که آرزوی مردم و مسئولان بود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به استقلال کامل اداره کل کمیته امداد امام خمینی در منطقه جنوب کرمان در آینده نزدیک گفت: کار فرهنگی عمیق، اشتغال و امنیت سه دغدغه مهم مسئولان منطقه است.

افشارمنش با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر مسائل فرهنگی در جامعه رونق پیدا کند و زیربنای اعتقادی مردم ساخته شود، اقتصاد نیز توسعه می‎یابد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «هر طرحی را که ما اجرا می‎کنیم، باید پشتوانه فرهنگی داشته باشد، زیرا با افراط و تفریط کار به انتها نمی‎رسد».

این مسئول عنوان کرد: در یک دوره توسعه سیاسی تحقق یافت، اما توجهی به مسائل فرهنگی نمی‌‏شد، در دوره سازندگی نیز اوج پیگیری مسائل اقتصادی مردم بود، اما این مقوله مورد غفلت واقع شد، اما رهبر فرزانه انقلاب مسئله اقتصاد و فرهنگ را تؤامان به عنوان شعار امسال انتخاب کردند.

امام جمعه کهنوج با بیان اینکه ظرفیت‎ها و استعدادهای فراوانی در منطقه جنوب کرمان وجود دارد، گفت: اگر ظرفیت‎های عظیم فرهنگی مانند نهاد امام جمعه، شورای فرهنگ عمومی، بنیاد مهدویت، اداره‎های تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‎های مساجد و دارالقرآن‎ها با یکدیگر همکاری کنند، می‎توانند، بخشی از دغدغه‎های مقام معظم رهبری را اجرایی کنند.

افشارمنش بحث سلامت را از جمله معضلات منطقه جنوب کرمان دانست و اذعان داشت: با ابراز تأسف بحث بهداشت مددجویان کمیته امداد از سوی دستگاه‎های متولی پیگیری نمی‎شود و با مشکل مواجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از نخبگان و دانش‎آموزان مستعد هفت شهرستان جنوبی توسط کمیته امداد باید صورت پذیرد، متذکر شد: همچنین با توجه به ترک سرپرستان برخی از خانواده‎ها، همسران آنان طلاق‎نامه و یا فوت‎نامه نداشته و همین امر موجب بروز مشکلات بسیاری برای آن‎ها شده است.

انتهای پیام/80001/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول