اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خبر داد

رفتار فرهنگی نقطه آغازین تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال 93

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، رفتار فرهنگی را نقطه آغازین تحقق شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی دانست.

رفتار فرهنگی نقطه آغازین تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در نخستین نشست صمیمی کارکنان این اداره کل در سال 93 با اشاره به نامگذاری مقام معظم رهبری در ابتدای سال افزود: این اقدام معظم‌له وظیفه همه مردم و مسئولان به خصوص مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی را دوچندان کرده است.

گرجی از رفتار فرهنگی به عنوان مقدمه و نقطه آغاز تحول فرهنگی یاد کرد و اظهار داشت: تا رفتار فرهنگی در افراد جامعه توسعه یا اصلاح نشود توسعه فرهنگی میسر نخواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از غفلت به عنوان یکی از آسیب‌های موجود در ساختار فرهنگی و اداری جامعه یاد کرد و بازنگری در رفتار فرهنگی یکایک آحاد جامعه به خصوص در دستگاه‌های فرهنگی و اداری لازمه توفیق در این بخش است.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: نقش فرهنگ در جامعه جهت‌دهنده و تعیین‌کننده است، به ویژه مخاطبان کانون پرورش فکری که کودکان و نوجوانان آینده‌ساز جامعه هستند.

وی تصریح کرد: در شعار امسال فرهنگ به طور مستقل اعلام شد که نشان‌دهنده اهمیت آن در توسعه اقتصادی و سایر بخش‌ها است.

گرجی خاطرنشان کرد: هجمه‌های فرهنگی دشمن یکی دیگر از موانع توسعه فرهنگی است اما غفلت در برنامه‌ریزی و همچنین فقدان جدیت در انجام موثر امور صدمات جبران‌ناپذیری را برای رشد و توسعه ایران اسلامی به بار می‌آورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران یادآور شد: اگر رفتار فرهنگی محقق شود زمینه توسعه فرهنگی و راه‌های رفع موانع موجود نیز فراهم می‌شود که نیاز به عزم جدی دارد در این صورت می‌توان گفت که هر یک از افراد اجتماع مروج فرهنگی نیز می‌شوند.

عزیززاده گرجی ادامه داد: این مورد یکی از اصول رفتاری مهم در فرهنگ اسلامی است که مصداق آن امر به معروف و نهی از منکر بوده که اصلاح‌کننده جامعه و یاری‌بخش توسعه فرهنگی و اقتصادی است.

وی ابراز امیدواری کرد: همکاران این اداره کل در این دستگاه فرهنگی بر پایه رفتار فرهنگی و جدیت و برنامه‌ریزی بیشتر در حوزه فعالیت‌های کودک و نوجوان در تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول