اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی خبر داد

شرکت بیش از 2500 زندانی خراسان‌جنوبی در دوره‌های حرفه‌آموزی

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری 106 دوره حرفه‌آموزی برای زندانیان استان، گفت: در سال گذشته 2 هزار و 575 زندانی در این دوره‌ها شرکت کردند.

شرکت بیش از 2500 زندانی خراسان‌جنوبی در دوره‌های حرفه‌آموزی

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: میانگین آمار اشتغال مولد زندان‌های خراسان جنوبی در سال گذشته 731 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 24 نفر در کارگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی مشغول به کار هستند، تصریح کرد: 88 نفر نیز در بخش کشاورزی و دامپروری مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به اشتغال 248 زندانی در کارگاه‌های صنایع دستی، اذعان داشت: 22 نفر نیز در امورات ساختمانی و عمرانی و 114 نفر در بخش خدمات درآمدزا در حال فعالیت هستند.

اربابی اضافه کرد: 235 نفر نیز برای اشتغال به شرکت‌های طرف قرارداد با بنیاد تعاون اعزام می‌شوند.

اشتغال غیرمولد برای 778 زندانی استان

وی میانگین آمار اشتغال غیرمولد زندان‌های استان در سال گذشته را 778 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 594 نفر شامل نیروهای خدماتی هستند که در قسمت‌های مختلف زندان مشغول به کار هستند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی ادامه داد: 193 نفر نیز شاغلینی هستند که به انجام کارهای صنایع دستی درون بندها مشغول هستند.

اربابی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف حرفه‌آموزی برای زندانیان، متذکر شد: در سال گذشته 106 دوره حرفه‌آموزی برای زندانیان استان برگزار شده است.

وی رشته‌های برق ساختمان، اتومکانیک، جوشکاری، زرشک‌کاری، قالی‌بافی، تابلوفرش، برق خودرو، زعفران‌کار، خیاطی، امداد و نجات، تعمیر موتورسیکلت، تعمیر کولر،پیرایشگری، سوخت نگار چوب، مانتودوزی و پرورش قارچ را از جمله این دوره‌های آموزشی دانست و افزود: در سال گذشته 2 هزار و 575 زندانی در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی یادآور شد: از این تعداد 537 نفر زن و 2 هزار و 38 نفر نیز مرد بودند.

1863 زندانی گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کردند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از 106 دوره حرفه‌آموزی برگزار شده تاکنون آزمون 86 دوره انجام شده است، افزود: یک‌هزار و 863 نفر از زندانیان استان با شرکت در آزمون موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

اربابی خاطر نشان کرد: از این تعداد 358 نفر زن و یک‌هزار و 505 نفر نیز مرد بوده‌اند.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول