اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی:

توجه به مسائل قرآنی و نماز از اولویت‌های اصلاح و تربیت است

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه به مسائل قرآنی و نماز یکی از اولویت‌های اصلاح و تربیت است، گفت: در این راستا از ابتدای سال‌جاری تاکنون 192 برنامه مختلف در کانون اصلاح و تربیت بیرجند برگزار شده است.

توجه به مسائل قرآنی و نماز از اولویت‌های اصلاح و تربیت است

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: توجه به مسائل قرآنی و نماز یکی از اولویت‌های اصلاح و تربیت است.

وی تصریح کرد: در این راستا از ابتدای سال‌جاری تاکنون 192 برنامه مختلف شامل برگزاری دوره‌های آموزش روخوانی، ترتیل‌خوانی، حفظ، قصه‌های قرآنی، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و تجوید نماز، برگزاری جلسات جزء‌خوانی و جمع‌خوانی قرآن و کرسی تلاوت و تفسیر و محفل انس با قرآن و ختم قرآن کریم برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت بیرجند برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش احکام و عقاید، اخلاق در نهج البلاغه و مهارت‌های اساسی زندگی در این کانون، اذعان داشت: در پایان این دوره‌ها برای 83 نفر از مددجویان گواهینامه پایان ‌دوره صادر شده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین به منظور توجه بیشتر مددجویان به مسائل دینی از ابتدای سال‌جاری تاکنون 24 مورد مسابقات کتاب‌خوانی با موضوعات نماز، امر به معروف و نهی از منکر، سیره و زندگی ائمه اطهار و آثار نویسندگان برجسته  در کانون اصلاح و تربیت بیرجند برگزار شده است.

اربابی با تأکید بر بحث اشتغال مددجویان، افزود: اشتغال مددجویان پس از آزادی از زندان مسئله مهمی است که باید مورد نظر و توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی پاپیه ماشه، برق ساختمان، کامپیوتر، پیرایشگری، امداد و نجات و کمک‌های اولیه برای مددجویان این کانون، ادامه داد: در طی این مدت 170 نفر در کلاس‌های فوق شرکت و 76 نفر نیز گواهینامه دریافت کرده‌اند.

آزادی 132 زندانی کانون اصلاح و تربیت بیرجند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی متذکر شد: مددجویان پس از آزادی می‌توانند با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای تا سقف 200 میلیون ریال از تسهیلات اشتغال استفاده کنند.

اربابی از آزادی 132 زندانی کانون اصلاح و تربیت بیرجند از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد 56 مورد با پیگیری مددکار اجتماعی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که از خانواده زندانیان باید دلجویی شود، یادآور شد: طی این مدت 170 مورد مشاوره فردی، خانوادگی و گروهی برای مددجویان این کانون برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به انجام 51 مورد گفت‌وگو با شاکیان مددجویان کانون اصلاح و تربیت طی این مدت، یادآور شد: این کار منجر به اخذ رضایت از 15 شاکی شده است.

اربابی خاطر نشان کرد: همچنین طی این مدت 115 مورد کمک مالی به مددجویان این کانون اعطا شده است.

انتهای پیام/69022/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول