اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی عنوان کرد

تولید امنیت اجتماعی با سالم‌سازی زندانیان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت‌: نگاه‌ها به سازمان زندان‌ها هزینه‌ای است نه تولیدی، اما ما بر این باوریم که سالم‌سازی زندانیان و بازگرداندن آنها به اجتماع تولید امنیت اجتماعی است.

تولید امنیت اجتماعی با سالم‌سازی زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی، محمدعلی اربابی در دیدار با امام جمعه بیرجند و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با اشاره به ناکافی بودن بودجه زندان‌های استان در قبال ماموریت‌های محوله اظهار داشت: نگاه‌ها به سازمان ما هزینه‌ای است نه تولیدی، اما ما بر این باوریم که سالم‌سازی زندانیان و باز گرداندن آنها به اجتماع تولید امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به حرکت زندان‌ها به سمت ارتقای نظام زندانبانی اسلامی تصریح کرد: ما نیز بر این باوریم که کاش در نظام اسلامی زندان نداشتیم. 

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: در مجموع زندان‌های خراسان جنوبی از همدلی و همراهی بسیار خوبی بهره‌مند است و میزان فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در سال‌جاری روند رو به رشدی داشته است، به گونه‌ای که شاخص اولویت‌های سازمانی در این مرکز به نسبت استان‌های دیگر قابل توجه و ارزیابی است و این نشان می‌دهد که تحقق اولویت‌ها و سیاست‌های نهاد قضایی که اعم آن بحث کاهش جمعیت کیفری است، در این مجموعه به خوبی نتیجه داده است.

امام جمعه بیرجند با تقدیر از زحمات کارکنان عرصه اصلاح و تربیت با اشاره به آمارها، میزان زندانیان را در شان نظام اسلامی ندانسته و علت آن را عوامل اجتماعی و اقتصادی برشمرده و خواستار مطالعه دقیق علمی برای کاهش جرایم در اجتماع و جمعیت کیفری زندان‌ها شد.

حجت‌الاسلام علی رضایی افزود: این رویکرد جدید که علاوه بر تحمل مجازات مددجویان به ابعاد تربیتی و تعالی آنها نیز توجه می‌شود، از دستاوردهای مهم زندانبانی اسلامی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در فرامین اسلامی به برخی از جرائم همچون فساد که عواقب آن گریبانگیر جامعه می‌شود، به رحمت نگاه نشده است، لیکن برخی دیگر از جرائم همچون جرائم مالی و یا آن دسته از افراد که از بد حادثه گرفتار آمده‌اند، رافت اسلامی باید شامل حال آنها شود.

انتهای پیام/22482/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول