اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی:

پیشگیری از جرم و کاهش جمعیت زندان‌ها نیازمند همت همگانی است

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: پیشگیری از جرم و کاهش جمعیت زندان‌ها همت همگانی می‌طلبد و همه دستگاه‌ها باید در این ارتباط سازمان زندان‌ها را یاری کنند.

پیشگیری از جرم و کاهش جمعیت زندان‌ها نیازمند همت همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌علی اربابی امشب در نشستی با معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی، اظهار داشت: پیشگیری از جرم و کاهش جمعیت زندان‌ها همت همگانی می‌طلبد و همه دستگاه‌ها باید در این ارتباط سازمان زندان‌ها را یاری کنند.

وی تصریح کرد: خدمات صورت گرفته در زندان‌ها باید به شکلی اطلاع‌رسانی شود که کسی به سمت زندان تشویق نشود.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به عملکردها و اقدامات اصلاحی و تربیتی زندانیان استان، گفت: توجه به مسائل قرآنی و نماز یکی از اولویت‌های اصلاح و تربیت است.

اربابی ادامه داد: زندان‌های استان با تاسیس مدرسه قرآنی نور‌الثقلین در زندان مرکزی بیرجند آموزش‌های قرآنی را به صورت تخصصی به مددجویان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های خراسان جنوبی یادآور شد: در این مرکز دوره‌های آموزشی و مشاوره ویژه خانواده مددجویان با هدف کاهش آسیب برگزار می‌‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مددجویان پس از آزادی می‌توانند با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای تا سقف 200 میلیون ریال از تسهیلات اشتغال استفاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان این‌که از خانواده زندانیان باید دلجویی شود، اذعان داشت: با خانواده زندانیان باید به گونه‌ای رفتار شود که ضمن جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، حرمت آنها نیز حفظ شود.

محمد حسینی با تأکید بر بحث اشتغال مددجویان، افزود: اشتغال مددجویان پس از آزادی از زندان مسئله مهمی است که باید مورد نظر و توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی در پایان متذکر شد: این معاونت آماده هرگونه همکاری با اداره کل زندان‌ها در ارتباط با کمک به جلوگیری از بازگشت مجدد مددجویان به زندان است.

انتهای پیام/69017/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول