اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی خبر داد

کاهش 25 درصدی طلاق در خانواده زندانیان خراسان جنوبی

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از کاهش 25 درصدی طلاق در خانواده زندانیان این استان خبر داد.

کاهش 25 درصدی طلاق در خانواده زندانیان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی اربابی صبح امروز در گارگروه فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: تعالی و تحکیم خانواده در جامعه امروز دچار مشکلات فراوانی بوده و این امر در خانواده‌های زندانیان به مراتب بیشتر است.

وی با بیان اینکه 65 درصد زندانیان خراسان جنوبی متأهل  و 35 درصد دیگر آن‌ها نیز مجرد هستند، تصریح کرد: حدود 40 درصد زندگی خانوادگی این زندانیان منجر به طلاق می‌شود.

81 درصد زندانیان استان به دلیل مواد مخدر در زندان هستند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به این‌که 81 درصد زندانیان استان به دلیل مواد مخدر در زندان به سر می‌برند، اذعان داشت: این رقم در کشور 60 درصد است که به عنوان یک معضل اساسی برای استان باید مد نظر قرار گیرد.

اربابی اضافه کرد: همچنین حدود 70 درصد زندانیان استان معتاد هستند که این امر نشان دهنده اهمیت توجه به مواد مخدر به عنوان یک مسئله بنیان‌کن در خانواده‌ها است.

وی متذکر شد: بدترین و محروم‌ترین ناهنجاری‌های جامعه به طور عمده در خانواده زندانیان اتفاق می‌افتد اما مسئولان در دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه به این امر توجه کافی ندارند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت 230 هزار نفری زندانیان کشور، افزود: با توجه به قشر زیاد زندانیان در کشور باید کارهای اساسی در درون و خارج زندان برای آن‌ها صورت گیرد.

اربابی به برنامه‌های اداره کل زندان‌ها برای بهسازی زندانیان در داخل زندان اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای اصولی که در این زمینه صورت گرفته است حضور مشاوران مطرحی از کشور مانند دکتر قیاسی در محیط زندان‌های استان است که این مشاوران موضوع هم‌زیستی، بهسازی و چگونگی برخورد با خانواده را به زندانیان آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما بر این بوده که این مشاوران حدود 700 نفر از زندانیان را زیر پوشش خود قرار دهند که تاکنون 520 نفر از زندانیان زیر نظر مشاوران قرار گرفته‌اند.

1196 خانواده زیر پوشش مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان استان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی متذکر شد: این رقم با توجه به جمعیت زندانیان بسیار کم است و باید به 2 هزار نفر برسد.

اربابی از زیر پوشش بودن یک‌هزار و 196 خانواده زندانی در مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان استان خبر داد و افزود: این مرکز تاکنون برای 953 خانواده دوره‌های آموزشی مهارت‌های اساسی زندگی برگزار کرده است.

وی با بیان این‌که با فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز درصد طلاق در خانواده زندانیان از 40 درصد به 15 درصد رسیده است، یادآور شد: همچنین با برطرف کردن مشکل اشتغال زندانیان در این مرکز نرخ بازگشت آن‌ها به زندان به دو درصد رسیده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی اضافه کرد: این در حالی است که نرخ بازگشت به زندان در زندانیانی که زیر پوشش این مرکز نیستند حدود 30 درصد است.

98 درصد زندانیان استان به دلیل حمل مواد مخدر در زندان هستند

اربابی با تأکید بر نقش مؤثر اشتغال در زندگی افراد، تصریح کرد: 30 درصد زندانیان استان دو یا سه سابقه دارند و 98 درصد آن‌ها نیز تنها به دلیل حمل مواد مخدر به زندان افتاده‌اند.

وی همچنین بر تقویت هرچه بیشتر انجمن حمایت از زندانیان استان تأکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته کمک‌های مالی خوبی از طرف استانداری به این انجمن شد که امسال به دلیل مشکلات مالی دولت هیچ کمکی به این مرکز نشده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه 11 درصد جمعیت زندانیان استان زن هستند، خاطرنشان کرد: حضور مبلغان و مشاوران در زندان‌ها می‌تواند تا حد زیادی در کاهش این جمعیت مؤثر باشد.

انتهای پیام/69022/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول