اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه ثارالله(ع):

مجاهدت‌های لشکر 25 کربلا برای جوانان به تصویر کشیده شود

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه ثارالله(ع) گفت: مجاهدت‌های لشکر 25 کربلا باید برای جوانان امروز به تصویر کشیده شود.

مجاهدت‌های لشکر 25 کربلا برای جوانان به تصویر کشیده شود

سردار احمد نوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع مقدس خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: وقتی برای زیارت شهدا به مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس مشرف می‌شویم، باید از سفره کریمانه آنها معرفتی کسب کنیم که رفتارمان نزدیک به رفتار آنها شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری وجوب راهیان نور را از حیث جلوگیری از دو خطر می‌خوانند، افزود: خطری که حماسه هشت ساله را تهدید می‌کند، یکی جنبه فراموشی و دیگری جنبه تحریف حقایق است.

نوریان تأکید کرد: فراموشی این است که وقتی ما ارتباط‌مان را با این اماکن مقدس قطع کنیم، رفته رفته عظمت کاری که در این مناطق شکل گرفته، نادیده گرفته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه ثارالله(ع) سفر به سرزمین نور را به معنای شکر نعمت خواند و خاطرنشان ساخت: اگر امروز حماسه دوران دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدای‌مان را تبیین کنیم، در واقع شکرگزار این نعمت بزرگ بوده‌ایم.

مسئول ستاد لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس متذکر شد: تداوم راهیان نور و حضور یادگاران دفاع مقدس و فرصت برای ثبت خاطرات‌شان، جلوی تحریف تاریخ جنگ را می‌گیرد، باید رزمندگان بطور دسته جمعی با حضور در مناطق عملیاتی خاطرات آن روزگاران را برای هم تداعی کرده و پژوهشگران جوان هم آن را ثبت و ضبط کنند.

نوریان ضمن تأکید بر اینکه فیلم‌ها و مستنداتی که امروز در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شود، اکثر تصاویرشان از لشکر ویژه 25 کربلا است، اضافه کرد: فیلم اذان شهید گلگون، خیلی موثر و معنوی است و باید مسئولان بیشتر این داشته‌های لشکر را برای نسل امروز به تصویر بکشند.

وی، ظرفیت‌های لشکر ویژه 25 کربلا در حوزه مسائل فرهنگی و معرفی چهره‌های ماندگار جنگ، قابل ملاحظه خواند و اذعان داشت: شخصیت‌ها و سوژه‌های زنده کم‌نظیری را در میان رزمندگان این لشکر می‌توان یافت که نمونه‌ای از آنها را می‌توانیم حاج جوشن مثال بزنیم، پیرمردی با روح بلند، ظرفیت بالا و فن بیان و با این سن و سال که امسال پس از سال‌ها بار دیگر ایستگاه صلواتی‌اش را در خرم شهر راه‌اندازی کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه ثارالله(ع) در پایان متذکر شد: نسل جدید لشکر 25 کربلا باید وارد عرصه بشود و عنان کارها را به دست بگیرد و با تطبیق امورات آن دوران با فرهنگ امروز، معارف دفاع مقدس را اشاعه دهد.

انتهای پیام/86029/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول