اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان مرکز مازندران:

هفت‌تپه گنجینه و معدن بزرگ معنویت است

دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه هفت‌تپه، گنجینه و معدن بزرگ معنویت رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا است، گفت: مسئولان، هماهنگی‌های لازم را با وزارت جهاد کشاورزی برای بازپس‌گیری آنجا انجام دهند.

هفت‌تپه گنجینه و معدن بزرگ معنویت است

اسدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع مقدس خبرگزاری فارس از ساری، اظهار داشت: هفت تپه،پایگاه معنویت و خودسازی مردان لشکر ویژه 25 کربلا بود و امروز این وظیفه همه ما است که از این مکان حفاظت و صیانت بکنیم.

وی با بیان اینکه هفت تپه، نقطه ارتباط رزمندگان با معبود و معشوق‌شان در میان تپه ماهورها بوده، افزود: در هفت تپه، بچه‌ها هم به لحاظ روحیات معنوی و هم از نظر توان رزمی‌شان، از هر دو جهت، آمادگی لازم را پیدا کرده و برای شرکت در مهم‌ترین عملیات‌های سرنوشت‌ساز دفاع مقدس، آماده می‌شدند که لشکر ویژه 25 کربلا، همچون نگینی در بین لشکر‌های دیگر، درخشش خاصی داشت.

دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه هفت تپه با سرداران و شهدای عزیز لشکر ویژه 25 کربلا خاطرات زیادی دارد، خاطرنشان کرد: ویژگی خاص هفت تپه، این است که محل عروج و میعادگاه فرمانده دوست داشتنی، «حاج جعفر شیرسوار» بوده که در جریان حمله هوایی 51 فروند هواپیما در یک روز، آن هم با تبلیغات وسیعی که رژیم بعث عراق و رادیو بغداد انجام داد و اعلام کرده بود که می‌خواهیم هفت تپه، مقر لشکر ویژه 25 کربلا را زیر آتش بگیریم، تعدادی از عزیزان هم در زیر این آتش، به شهادت رسیدند، از جمله فرمانده شجاع و دلیر گردان ویژه شهدا «حاجی شیرسوار» که بال در بال ملائک به سوی معشوقش شتافت.

جعفری تأکید کرد: همه فرماندهان و سرداران ما که بعدها در عملیات‌ها به شهادت رسیدند، به نوعی میعادگاه، محل راز و نیاز و مناجات‌های شان، در هفت تپه بود و حقیقتاً این‌ها در اینجا ساخته شدند.

رزمنده دوران دفاع مقدس، هفت تپه را قدمگاه بیش از 5 هزار شهید سرافراز استان مازندران خواند و تصریح کرد: این مکان پاک، بعد از اینکه توسط لشکر ویژه 25 کربلا، از سال 64 به عنوان پادگان تعیین شد، قدمگاه شهدای زیادی است که از این حیث هم برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و همچنین آنجا محل عروج بیش از 20 شهید طی بمباران‌های هوایی دشمن است.

این مسئول، با بیان اینکه رزمندگان در هیچ منطقه‌ای به اندازه هفت تپه خاطره ندارند، اذعان داشت: در سایر مناطق، رزمندگان برای مدت کوتاهی حضور یافته، عملیات می‌کردند و دوباره به هفت تپه برمی‌گشتند.

جعفری ادامه داد: اگر بخواهم در یک جمله هفت تپه را خلاصه کنم، باید بگویم که هفت تپه، گنجینه و معدن بزرگ معنویت، رشادت، ایثار و فداکاری رزمندگان و دلیرمردان لشکر ویژه 25 کربلا است که باید آن را صیانت و استخراج کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین جایی که می‌تواند تأثیرگذاری زیادی در روحیات و ارتقای معنویت ما و همچنین ثبت خاطرات رزمندگان داشته باشد، هفت تپه است، باید به هر شکل ممکن، این نقطه را احیا کنیم.

این طلبه رزمنده، اذعان داشت: مغناطیس و جاذبه‌ای که سرزمین هفت تپه برای رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا دارد، هیچ کدام از یادمان‌ها ندارد، چون معاش این بچه‌ها در هفت تپه بود و روزهای بیادماندنی و خاطره انگیزی را در این جا گذرانده بودند.

دادستان مرکز مازندران، وظیفه مسئولان را در امر احیای بخش عمده یادمان هفت تپه، مهم دانست و تصریح کرد: مسئولان استان، برای حفظ تاریخ نسل حماسه‌ساز مازندران،باید با وحدت و یکپارچگی، یکدل و همراه تلاش کنند تا این یادمان، از محل ستاد تا واحدها و گردان‌های مختلف، که محل پرورش رزمندگان ما بود، احیا شود، به دلیل اینکه در حال حاضر، زمین هفت تپه، جزو اراضی ملی محسوب می‌شود، باید مجدداً با وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان ذیربط هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا انشاالله بخش عمده‌ای از آن را دوباره به مردم مازندران برگردانند و ما بتوانیم یادمان با عظمتی را در اینجا بنا کنیم.

این مسئول با اشاره به حضور خود در یادمان شهدای هفت تپه خاطرنشان کرد: مقر بسیاری از گردان‌ها را از نزدیک دیدم و شناسایی کردم، از سرداران، پیشکسوتان و فرماندهان لشکر ویژه 25 کربلا خواستارم که در اینجا حضور پیدا کنند تا تاریخ به فراموشی سپرده شده مجاهدت‌های رزمندگان این لشکر را تبیین کنند و با پیگیری‌های بیشتر، این مکان بیادماندنی بازپس‌گیری شود.

جعفری در ادامه بیان داشت: در هفت تپه گردانی داشتیم به نام فاتحین که مشتمل بر طلاب رزمی تبلیغی بود که بنا بر تخصص و وضع موجود و آموزش‌های متعددی که دیده بودند در تمام واحدها و گردان‌های پیاده حضور پیدا می‌کردند، این گردان در ذیل همه لشکرهای نیروی زمینی سپاه، قبل از اینکه تیپ مستقل امام جعفر صادق(ع) تشکیل شود، تنها گردان ویژه‌ای بود که راه‌اندازی شده و محل ترویج فرهنگ ناب تشییع در بین سربازان حضرت روح‌الله بود.

 انتهای پیام/86029/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول